مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

با بهترین افزونه های فارسی گوگل کروم آشنا شوید

افزونه های فارسی گوگل کروم

امروزه مرورگرهای اینترنتی متنوعی به منظور استفاده مفید از فضای اینترنت در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. مرورگر اینترنتی گوگل کروم یکی از برترین و محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی در سطح جهان است. افزونه های این مرورگر نیز ، امکانات متنوعی در اختیار کاربران قرار می دهند. در بین افزونه های مختلفی که برای کروم وجود دارند، نقش و کاربرد افزونه های فارسی را نمی توان فراموش کرد. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین افزونه های فارسی گوگل کروم بپردازیم.

همچنین بهترین افزونه های کروم در سال 2020 را بشناسید

بهترین افزونه های فارسی گوگل کروم

افزونه متن خوان فارسی

این افزونه برای افرادی که به هر دلیلی توانایی خواندن متون را ندارند ، مناسب است. پس از نصب این افزونه کافیست تا متن مورد نظر در سایت را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید. در بین گزینه های موجود روی Persian eSpeak کلیک کرده و با انتخاب Play متن شما خوانده می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از Always on Top در ویندوز

Magicword

از طریق این افزونه می توانید با دوبار کلیک کردن بر روی یک کلمه در وب ، به ترجمه فارسی آن دست یابید. در نسخه فعلی امکان ترجمه انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به فارسی (معنی کلمات با کمک لغت نامه ها) وجود دارد.

Persian Jalali Calendar

داشتن یک تقویم ایرانی خوب ، یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران ایرانی می باشد. کافیست تا این تقویم را روی مرورگر کروم خود نصب کرده و با چند کلیک ساده به تقویم فارسی خوب در مرورگر دسترسی داشته باشید.

Persian Twitter

اگر از کاربران و طرفداران توییتر هستید، این افزونه را از دست ندهید.

ترجمک

اگر نیاز به ترجمه متون و لغات، از جمله نیازهای اصلی شما هنگام وبگردی است ، ترجمک را بر روی مرورگر خود نصب کنید. این افزونه فارسی گوگل کروم متن باز و رایگان است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چند دسکتاپ در ویندوز 10

Prayer Times

نمایش اوقات شرعی بر اساس موقعیت جغرافیایی، زمان بندی نماز، محاسبه زمان اذان برای شیعه و سنی و همینطور پشتیبانی از پخش اذان هم از دیگر ویژگی های این افزونه کروم می باشد.

1 دیدگاه در “با بهترین افزونه های فارسی گوگل کروم آشنا شوید

  1. سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *