مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

طراحی جدید آیکون های ویندوز 10 و انتشار آنها

طراحی جدید آیکون های ویندوز 10

اگر از یکنواختی آیکون‌های ویندوز ۱۰ خسته شده‌اید، خوشحال باشید؛ چرا که به مناسبت ورود سال 2020 مایکروسافت اقدام به رونمایی از طراحی جدید آیکون های ویندوز 10 کرده است. این کمپانی از روز گذشته انتشار این آیکون ها را که بر اساس Fluent Design طراحی شده‌ بودند برای اینسایدرهای حلقه فست آغاز کرد.

طراحی جدید آیکون های ویندوز 10

در محیط ویندوز آیکون هایی وجود دارند که بعضا چندین دهه از عمرشان می گذرد و مایکروسافت نخستین بار پنج سال پیش و همزمان با انتشار ویندوز ۱۰ بود که اعلام کرد می خواهد تغییراتی را برای ساده سازی برخی از این آیکون ها انجام دهد. در راستای همین تغییرات آیکون های تک رنگی که شمایلی ساده داشتند و برای کاشی های لایو و رنگارنگ ویندوز طراحی شده بودند و متاسفانه هیچگاه مورد توجه توسعه دهندگان و حتی کاربران ویندوز ۱۰ قرار نگرفتند از این مجموعه حذف شده اند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش روش های مختلف خروجی گرفتن از اکسل

ماشین‌حساب، Groove Music، برنامه ایمیل، ضبط صدا، ساعت و آلارم، Movies & TV و تقویم جز اولین دسته از برنامه‌هایی هستند که با آیکون جدید راهی ویندوز خواهند شد و بعد از آن‌ها بسیاری از برنامه‌های دیگر نیز چه در رابط کاربری و چه در آیکون‌ها تغییر خواهند کرد. نکته مثبتی که در این رابطه وجود دارد این است که به زودی می‌توانیم به این آیکون‌ها دسترسی داشته باشیم!

طراحی جدید آیکون های ویندوز 10

به گفته کریستینا کوئن سرپرست طراحی واحد ویندوز و دستگاه ها، آیکون های تخت و تک رنگ در داخل کاشی های رنگی ویندوز شمایل فوق العاده ای دارند اما با وارد شدن سبک های مختلف آیکون به این اکوسیستم ضروریست که تغییراتی در این رویکرد ایجاد شود. زمانی که آیکون های موجود در تسک بار و منوی استارت پیرو سبک های مختلفی باشند شناخت و پیدا کردن اپلیکیشن ها برای کاربر ساده تر می شود. بنابراین ما باید کلیدهای بصری بیشتری را در زبان طراحی این آیکون ها در نظر می گرفتیم و از زبان طراحی مدرن Fluent برای این منظور استفاده می کردیم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش زمانبندی دانلود در اینترنت دانلود منیجر کامپیوتر

به گفته کوهن، تیم طراحی مایکروسافت از طراحی تک رنگ آیکون ماشین حساب تا طراحی Fluent آن که اکنون شاهد هستیم، طراحی‌های بسیاری را مورد بررسی قرار دادند. خیلی جالب است که شاهد تلاش مایکروسافت در تغییر آیکون برنامه ساده‌ای چون ماشین حساب باشیم و یا حتی تغییرات ظاهری صورت گرفته در برنامه ایمیل در طول ۲۰ سال گذشته!

مایکروسافت پیش‌تر از طراحی جدید خود برای برنامه Office رونمایی کرد که حتی محیط داخلی برنامه‌های نظیر ورد، اکسل، پاورپوینت، وان نوت و … دستخوش تغییراتی شده بود. این تغییرات حتی برای نسخه‌های موبایل هم صورت گرفت و ظاهرا تمرکز مایکروسافت نه تنها روی برنامه آفیس بلکه دیگر برنامه‌های موبایل نیز قرار دارد.

1 دیدگاه در “طراحی جدید آیکون های ویندوز 10 و انتشار آنها

  1. AffiliateLabz گفت:

    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *