مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

انصراف سونی از رویداد GDC 2020 بخاطر ویروس کرونا

انصراف سونی از رویداد GDC 2020

این روزها، همه جا حرف از ویروس کرونا است. بیماری جهانی که افرادی زیادی را تاکنون مبتلا کرده و تعدادی را از بین برده است. این ویروس نه تنها سلامت انسان ها را در سراسر جهان به خطر انداخته است ، بلکه تاثیر زیادی بر کسب و کارها و صنایع مختل گذاشته است. برای مثال با شیوع این بیماری تولید جهان لپ تاپ کاهش یافت.  کمپانی های زیادی نیز در عرصه فناوری اطلاعات فعالیت خود را کمتر کرده و از حضور در رویدادهای جهانی کناره گیری کردند. یکی از آنها فیسبوک بود که کنفرانس بازاریابی جهانی خود را لغو کرد. و اما در پی آن شاهد انصراف سونی از رویداد GDC 2020 بخاطر ویروس کرونا هستیم.

کرونا باعث انصراف سونی از رویداد GDC 2020 شد

در بیانیه‌ای که سونی برای سایت IGN فرستاده، دلایل کناره‌گیری این کمپانی از رویداد GDC 2020 شرح داده شده است:

ما مجبور شدیم تصمیم سخت کنار رفتن از رویداد GDC 2020 را به خاطر گسترش ویروس کرونا بگیریم. احساس کردیم که در وضعیت فعلی، انجام این کار بهترین گزینه است زیرا اوضاع مربوط به ویروس و محدودیت سفر به صورت روزانه تغییر می‌کند. ما از لغو حضور خود ناامید هستیم اما سلامتی و ایمنی نیروی کار جهانی ما بالاترین نگرانی برای سونی است. ما مشتاقانه در آینده در GDC شرکت خواهیم کرد.

اگرچه اقدامات اخیر سونی دررابطه با ویروس کرونا تعجب‌آور و یا قابل‌سرزنش نیستند اما مدت‌ها است که جامعه‌ی بازی‌بازان به رونمایی رسمی این شرکت از پلی‌استیشن ۵ در ماه‌های پیش رو چشم دوخته‌اند. اگر کنسول نسل نهمی سونی در رویدادهای PAX East و GDC سال جاری معرفی نشود، پس چه زمانی و در چه مکانی این اتفاق خواهد افتاد؟

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر مک آدرس در ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

همزمان با سونی کمپانی آکیلس که زیرنظر فیسبوک فعالیت می‌کند هم اعلام کرد که در GDC امسال حضور نخواهد داشت. در نهایت و با توجه به حضور ویروس کرونا در کشور پیشنهاد می‌کنیم که با رعایت نکات بهداشتی لازم، در حفظ سلامت خود، خانواده و دوستان‌تان کوشا باشید. لازم به‌ذکر است GDC 2020 از تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ لغایت ۱ فروردین ۱۳۹۹ (۱۶ الی ۲۰ مارس ۲۰۲۰ میلادی) برگزار خواهد شد. باتوجه به شرایط کنونی، وضعیت سایر رویدادهای سال ۲۰۲۰ از جمله E3 نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *