ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فعالسازی زیرنویس در یوتیوب و تغییر زبان آن

فعالسازی زیرنویس در یوتیوب

یوتیوب پس از گوگل دومین سایت پر بازدید و پر طرفدار دنیاست. خدمات اصلی این وبگاه بر اساس ویدیو طراح ریزی شده و کاربران می توانند هر ویدیو یی که می خواهند را در یوتیوب تماشا کنند. خیلی اوقات پیش میاد که ما دوست داریم مطالبی آموزشی یا فیلم و یا دیگر ویدئوهای تبلیغاتی  رو که از YOUTUBE نگاه می کنیم دارای زیرنویس باشد. این سرویس ویدیو جهانی ، از قابلیت زیرنویس نیز پشتیبانی می کند. اگر می خواهید بدانید که نحوه فعالسازی زیرنویس در یوتیوب و تغییر زبان آن چگونه است ، با ما در این مطلب همراه باشید.

فعالسازی زیرنویس در یوتیوب

ابتدا وارد حساب یوتیوب خود شوید. دکمه “My Channel” را انتخاب کنید. این دکمه در نزدیکی نوار کناری قرار دارد و صفحه شخصی شما را می گیرد. سپس “Video Manager” را انتخاب کنید. این دکمه در سمت چپ بالای کانال شما ظاهر می شود و شما را به لیستی از آپلودهای ویدیوی شما منتقل می کند. همچنین می توانید با کلیک روی نماد حساب خود و رفتن به Creator Studio> Video Manager به این بخش دسترسی داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ریموت دسکتاپ

زیرنویس یوتیوب

بر روی “Edit” کلیک کرده و “Subtitles and CC” را انتخاب کنید. این دکمه و منوی آن در کنار ویدیویی قرار دارد که می خواهید زیرنویس ها را به آن اضافه کنید. این شما را به رابط زیرنویس می برد. روی “Add New Subtitles” کلیک کنید و “Create new subtitles or closed captions” را انتخاب کنید. این دکمه در سمت راست فیلم در رابط زیرنویس قرار دارد. یک قسمت متن در کنار ویدیو برای ورود زیرنویس ظاهر می شود. زبان زیرنویس خود را انتخاب کنید.

وقتی می خواهید زیرنویس را وارد کنید فیلم را پخش کرده و مکث کنید. از پخش می توان برای گوش دادن به صدا قبل از وارد کردن متن به استفاده کرد. متن زیرنویس را وارد قسمت متن کنید. برای افزودن زیرنویس روی دکمه آبی “+” کنار منطقه متن کلیک کنید. زیرنویس در متن و در جدول زمانی در زیر فیلم ظاهر می شود. زیرنویس در جدول زمانی که ویدیو را مکث کرده اید قرار خواهد گرفت. نوار را در هر دو طرف زیرنویس کلیک کرده و بکشید تا نقاط شروع و متوقف شدن در زیرنویس را تغییر دهید. فیلم را منتشر کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای میکس آهنگ برای کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *