ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تقسیم بندی فایل با نرم افزار WinRAR

تقسیم بندی فایل با نرم افزار WinRAR

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید یک فایل را روی دی وی دی یا سی دی رایت کنید اما مجبور باشید این فایل را تقسیم کنید تا حجم آن با سی دی برابر شود. برنامه های زیادی وجود دارند که به کاربران در این زمینه کمک می کنند. ما در این بخش می خواهیم نحوه تقسیم بندی فایل با نرم افزار WinRAR را به شما عزیزان آموزش دهیم. یکی از نرم افزار های معروفی که بیشتر کاربران از آن استفاده میکنند Winrar میباشد که برای فشرده سازی انواع فایل ها و فولدر ها مورد استفاده قرار میگیرد.

از جمله کاربردهای این برنامه می توان به زیپ کردن فایل ها و ارسال از طریق ایمیل ، باز کردن فایلی که قبلا زیپ شده، استخراج فایل اصلی و ذخیره آن ، تکه کردن یک فایل باحجم بالا و کپی آنها روی سیدی یا دی وی دی، یک تکه نمودن فایلی که قبلا به چند قسمت تبدیل شده است، اشاره کرد. توسط این نرم افزار می توان درحین ساختن زیپ از فایل ها، پسورد نیز تعریف کرد تا استفاده ازمحتویّات زیپ شده مستلزم وارد کردن پسورد

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های رایگان آیفون در سال 2020

تقسیم بندی فایل با نرم افزار WinRAR

ابتدا پرونده ای را که می خواهید تقسیم کنید را انتخاب کنید. بر روی آن کلیک راست کرده و “Add to File” را انتخاب کنید. فرمت خروجی فایل فشرده را انتخاب کنید. می توانید بین RAR و ZIP نوع فرمت پارت بندی فایل با WinRAR را انتخاب کنید.

تقسیم بندی فایل با نرم افزار WinRAR

اندازه پرونده مورد نظر را برای هر بخش بعد از تقسیم فایل RAR وارد کنید. واحدهای اندازه پرونده شما به احتمال زیاد MB یا GB خواهد بود. برای شروع فرآیند پارت بندی فایل RAR روی “OK” کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *