مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه رمز عبور های ذخیره شده در گوگل کروم را مشاهده کنیم؟

رمز عبور های ذخیره شده در گوگل کروم

اغلب کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند در سایت های مختلف مانند پست الکترونیک، شبکه های اجتماعی و… دارای یک پروفایل شخصی هستند که برای ورود به آن باید یک نام کاربری و رمز عبور داشته باشند. در بسیاری از مواقع کاربران ترجبح می دهند به خاطر سپردن این رمزهای عبور را به مرورگر بسپارند. هرچند این موضوع ممکن است به لحاظ امنیتی درست نباشد. بدین ترتیب اگر قصد دارید چگونگی مشاهده رمز عبور های ذخیره شده در گوگل کروم را یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

رمز عبور های ذخیره شده در گوگل کروم

  1. از طریق سه نقطه در گوشه بالای سمت راست مرورگر وارد بخش تنظیمات شوید. از بخش Auto-Fill گزینه Passwords را انتخاب کنید.
  2. همچنین می‌توانید از نوار آدرس مرورگر به مسیر chrome://settings/passwords بروید تا سریع‌تر به حل مورد نظر برسید.

هر دو روش شما را با لیستی از وبسایت‌های مختلف رو به رو می‌کنند که شما پیش‌تر با ارائه رمز عبور و حساب کاربری خود در آن‌ها لاگین کرده بودید. در این لیست نام کاربری شما نمایش داده می‌شود و در زیر آن‌ها رمز عبور به صورت پنهان نمایش داده خواهد شد. وقتی روی گزینه چشم که در کنار رمز عبور قرار دارد کلیک کنید، کروم از شما می‌خواهد که رمز عبور سیستم عامل یا پین خود را وارد کنید. با انجام این کار، رمز عبور به طور کامل نمایش داده خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین افزونه های گوگل کروم در سال 2020 را بشناسید

آموزش خاموش کردن ذخیره سازی خودکار رمز عبور در گوگل کروم

اگر قصد دارید از ذخیره سازی خودکار پسوردهایتان در مرورگر گوگل کروم جلوگیری کنید روی سه نقطه در بالای سمت راست مرورگر کروم خود کلیک کنید و سپس Settings را بزنید. به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Advanced Section برسید و سپس گزینه Clear browsing data را بزنید. دو تب مختلف تحت عناوین Basic و Advanced مشاهده خواهید کرد. گزینه Advanced را بزنید. زیر این پنجره، باید حساب کاربری گوگل خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید جمله‌ای را ببینید که همه تغییرات اعمال شده در این بخش، روی دیتابیس مرکزی اعمال خواهد شد. مطمئن شوید که رمز عبور‌ها را از حساب کاربری درستی حذف می‌کنید.

با انتخاب گزینه All time می توانید همه پسورد‌های ذخیره شده را حذف کنید و یا این که با مشخص کردن بازه زمانی خاص، تنها به حذف رمز عبور‌های ذخیره شده در آن بازه زمانی بپردازید. در بخش Time Range نیز می توانید آیتم‌های مد نظر خود برای پاکسازی را انتخاب کنید. برای حذف رمز عبور‌ها Passwords and other sign-in data را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، گزینه Clear data را بزنید تا همه انتخاب‌هایتان از کامپیوتر و دیتابیس گوگل حذف شود.

این مطلب را هم ببینید
5 کاربرد برتر برای هارد اکسترنال

غیر فعال کردن ذخیره سازی و همگام سازی رمز عبور با استفاده از کامپیوتر

مجدد از طریق سه نقطه مرورگر به بخش تنظیمات بروید. از بخش People روی گزینه Sync and Google Services کلیک کنید.حالا گزینه Manage Sync را انتخاب کنید. سپس گزینه Passwords را غیر فعال کنید. ممکن است نیاز باشد که گزینه Sync Everything را نیز غیر فعال کنید. روی فلش مشکی که در بالای صفحه سمت چو قرار گرفته دو بار کلیک کنید. حالا از بخش Auto-fill گزینه Passwords‌ را بزنید. حالا گزینه Offer to save Passwords را غیر فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *