مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

ادوبی ابزارهای بیشتری برای نسخه‌ آیپد فتوشاپ ارائه می‌کند

نسخه‌ آیپد فتوشاپ

مدت زیادی نیست که از انتشار نسخه‌ آیپد فتوشاپ می گذرد. طبق گفته ادوبی با هر آپدیت، ابزارهای بیشتری به این اپلیکیشن افزوده می‌شود. این کمپانی به وعده خود وفادار بوده و اکنون ادوبی درکنار قابلیت‌های جدید نسخه‌ی دسکتاپ، امکانات بیشتری به نسخه‌ی آیپد این نرم‌افزار محبوب نیز اضافه می‌کند.

نسخه‌ آیپد فتوشاپ با ابزارهای جدید

ادوبی از زمان انتشار اپلیکیشن مخصوص نسخه‌ی آیپد‌او‌اس فتوشاپ در نوامبر گذشته، بر بهبود امکانات آن متمرکز است. با اینکه یک سال از عرضه‌ی فتوشاپ در آیپد می‌گذرد، این نرم‌افزار تا چند ماه پیش امکانات محدودی داشت. ادوبی به‌سرعت نقشه‌ی راه دقیقی برای حل این مشکل در نظر گرفت؛ اما واضح بود اضافه‌کردن امکانات جدید به زمان نیاز دارد. ادوبی هم اکنون امکانات بیشتری برای نسخه جدید این برنامه در نظر گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ

کاربران آیپد می‌توانند از ابزار هوشمند Object Selection در فتوشاپ استفاده کنند. این ابزار ماه نوامبر به اپلیکیشن دسکتاپ اضافه شد و بلافاصله به نسخه‌ی آیپد هم راه پیدا کرد.قابلیت‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ادوبی امکان انتخاب فراتر از سوژه‌ی اصلی را هم می‌دهند. اگر زمان کافی برای استفاده از ابزار Magic Wand و Lasso یا روش انتخابی دیگری ندارید، فتوشاپ می‌تواند این کار را برایتان انجام دهید. تنظیمات Select Subject زمانی مفید است که تنها یک سوژه یا شیء اصلی در تصویر وجود داشته باشد؛ اما ابزار جدید Object Selection امکان انتخاب‌های پیچیده‌تری می‌دهد.

از دیگر امکانات جدید می توان به شناسایی خودکار اشیا اصلی در ناحیه انتخابی اشاره کرد. به گفته ادوبی بسیاری از کنترل‌های تایپوگرافی نسخه‌ی دسکتاپ حالا به بخشی از به‌روزرسانی نسخه‌ی آیپد تبدیل شده‌اند. از این امکانات می‌توان به لایه‌ی Type و تنظیمات Character و Option اشاره کرد. می‌توانید تنظیمات تایپ ازجمله کاهش فاصله‌ی حروف (Tracking)، تنظیم فاصله (Leading)، افزایش اندازه‌ی متن و فرمت‌دهی (تنظیمات Subscript) را انجام دهید. تنظیمات Kerning تایپوگرافیک برای طراحان هم در نسخه‌های آینده ارائه خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پیدا کردن نام کامپیوتر در ویندوز 10

از دیگر تنظیمات بروزشده در این برنامه ، Lens Blur است که به‌گفته‌ی ادوبی، با این تغییرات نتایج Lens Blur واقع‌گرایانه‌تر خواهند بود. پام کلارک، مدیر محصول ادوبی، معتقد است:

پژوهش‌های زیادی برای ساخت این قابلیت به‌کار گرفته شده‌اند و چند پژوهشگر دکترا در این کار نقش داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *