مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بهترین و ضروریترین افزونه های کروم برای دانشجویان

افزونه های کروم برای دانشجویان

Google Chrome بهترین مرورگر وب است و به دلیل ویژگی های ، انعطاف پذیری و قابلیت ارتقاء از طریق افزودنی ها ، از هر مرورگر وب دیگر بهتر است. از آنجاییکه نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی هر روز پر رنگ تر می شود، نگرانی هایی مبنی بر اتلاف وقت دانشجوها به وجود می آید. اما هزاران افزونه در فروشگاه وب کروم وجود دارد که می تواند در بخش های مختلف به کاربران یاری برسانند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین و ضروریترین افزونه های کروم برای دانشجویان بپردازیم.

افزونه های کروم برای دانشجویان

Split Tab

این افزونه بهره‌وری و کارایی شما را با بالا بردن سرعت باز شدن تب‌های مرورگر و مرتب‌سازی آنها به حداکثر می‌رساند. جابه جایی بین صفحات وب در مرورگر ممکن است کند و وقت‌گیر باشد. همچنین کار تقسیم‌بندی را ساده می‌کند و توانایی‌های خیلی بیشتری دارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان جدید

Google Dictionary

نیاز به ترجمه متون مختلف در میان دانشجویان به وضوح احساس می شود. از طریق این افزونه بدون نیاز به باز کردن یک برگه دیگر از مرورگر به‌سادگی روی یک کلمه دو بار کلیک کنید یا نوار جست‌وجو را از روی مرورگر باز کنید تا یک صفحه popup کوچک با معنی لغت ظاهر شود.

Flashcards for Google Dictionary

این افزونه فلش کارت‌هایی دیجیتالی برای هر واژه که در دیکشنری گوگل ذخیره شده را می‌سازد. این کارت‌ها نه تنها شامل معنی هر کلمه است بلکه حاوی جمله‌ای است که کلمه اصلی در آن وجود دارد و همه اینها به‌راحتی از نوار ابزار در دسترس‌ شما هستند.

Power Thesaurus

اگر به دنبال مترادف ها و متضادهای یک کلمه خاص می گردید ، این افزونه به شما کمک خواهد کرد. مشابه افزونه گوگل دیکشنری، هم با دو بار کلیک روی کلمه موردنظر و هم جست‌وجو در نوار ابزار، مجموعه‌ای از کلمات مفید در مرورگرتان ظاهر می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
رفع باگ ابزار جستجوی ویندوز 10 توسط مایکروسافت

Save to Google Keep

اگر به دنبال یک پلتفرم مناسب برای نوشتن یادداشت های مورد نیازتان هستید، این افزونه را به شما پیشنهاد می کنیم. در این یادداشت‌ها لیست بسازند و متن، تصویر و صدا اضافه کنند. حالا این افزونه، با امکان ذخیره متن و تصویر از وب با یک کلیک‌راست ساده، کار را راحت می کند.

AdBlock for YouTube

تبلیغات وب، در بسیاری از مواقع باعث آزاد و اذیت کاربران می شود. این افزونه به طور خودکار تمام تبلیغات YouTube را مسدود می‌کند. شما می‌توانید فیلم‌ها را بدون نگرانی در مورد محتوای تبلیغاتی منحرف یا نامناسب، مرور کنید.

1 دیدگاه در “بهترین و ضروریترین افزونه های کروم برای دانشجویان

  1. AffiliateLabz گفت:

    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *