اخبار تکنولوژی, تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

کاهش تولید جهانی لپ تاپ بدلیل شیوع ویروس کرونا

کاهش تولید جهانی لپ تاپ

با پخش شدن ویروس کرونا در چین، همه چیز شبیه فیلم‌های آخرالزمانی شده: قرنطینه‌ی شهر، چک کردن دمای بدن شهروندان با دستگاه، ایزوله کردن افراد آلوده و ماسک‌های روی صورت. این موضوع به حدی جدی است که صنایع و مشاغل زیادی را در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است. این روزها اخبار زیادی در خصوص تاثیر این ویروس و شیوع آن بر دنیای فناوری می شنویم و یا می بینیم. برای مثال فیسبوک کنفرانس بازاریابی خود را لغو کرد. کاهش تولید جهانی لپ تاپ یکی دیگر از مواردی است که تولیدکنندگان این دستگاه را به شدت نگران کرده است.

کاهش تولید جهانی لپ تاپ

بخش عمده ای از لپ تاپ ها در کشور چین تولید می شوند. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا از این کشور نشات گرفته است ، پیش‌بینی می‌شود بحران ناشی از ویروس کرونا تولید جهانی لپ‌تاپ را به دو سوم کاهش دهد. Quanta که سهم عمده ای از تولید مک بوک پرو و مک بوک ایر را در اختیار دارد، به خاطر محدودیت هایی که دولت چین پس از شیوع ویروس کرونا اعمال کرده بخشی از فرایند مونتاژ را به تایوان منتقل کرده اما مشکل اینجاست که به زودی موجودی قطعات ساخت چین به پایان می رسد.بنابراین اگر دولت پکن مجوز بازگشایی کارخانه های تولید قطعه را صادر نکند، بازار لپتاپ به شدت با کمبود موجودی مواجه خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات گوشی های سری ردمی k50 افشا شد

پیش از این پیش‌بینی می‌شد تولید لپ‌تاپ براثر شیوع ویروس کرونا در چین تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کند، اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تأثیر بیماری ویروسی جدید بر صنعت جهانی تولید لپ‌تاپ بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین است. دیجی‌‌تایمز دراین‌باره می‌گوید:

سازندگان نوت‌بوک تولید خود در چین را از سر گرفته‌اند، اما اگر تأمین‌کننده‌های آن‌ها همچنان از ادامه‌ی فعالیت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا منع شوند، تا ماه مارس با احتمال کمبود قطعات رو‌به‌رو خواهند شد. کوانتا کامپیوترز برای پاسخ به نیاز اورژانسی مشتری‌های خود، تولید انبوده در کارخانه‌ی جدید مونتاژ در تایوان را آغاز کرده است، اما مشکل کمبود قطعات همچنان وجود دارد. Digitimes Research پیش‌بینی می‌کند عرضه‌ی نوت‌بوک در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ بین ۲۹ تا ۳۶ درصد افت کند؛ رقمی که بسیار بیشتر از تخمین‌های پیشین است.

تولیدکنندگان تایوانی نوت‌بوک همین حالا مونتاژ در چین را از سر گرفته‌اند، اما خطر اختلال در زنجیره‌ی تأمین قطعات در ماه مارس همچنان وجود دارد. ازآنجایی‌که بسیاری از تأمین‌کنندگان قطعات هنوز منتظر دریافت مجوز از دولت چین برای بازگشایی کارخانه‌های خود هستند، بسیاری از انبارها تا پایان فوریه از قطعه خالی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *