مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ

نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات کامپیوتر‌های شخصی به شمار می‌رود؛ با این حال بسیاری از افراد از میزان سلامت باتری خود اطلاعی ندارند. سلامت باتری هم بر عملکرد دستگاه و هم در زمان اجرا تاثیر دارد. بنابراین باید با استفاده از نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ از سلامت این قطعه حیاتی دستگاه خود مطلع شوید.

نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ

BatteryInfoView

یک برنامه رایگان که اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد باتری لپ تاپ شما در اختیارتان قرار می دهد. در این نرم افزار دو بخش ختلف وجود دارد. خش اول آن، صفحه‌ای است که اطلاعاتی مانند ظرفیت کنونی و میزان فرسودگی باتری را نشان می‌دهد. بخش دوم، گزارشی از اطلاعات ضروری مانند ولتاژ، ظرفیت و … را ثبت می‌کند که میزان ردیابی این پارامترها توسط برنامه را خود شما مشخص می‌کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل PDF به پاورپوینت بصورت آنلاین

BatteryMon

کار با این نرم افزار راحت بوده و با استفاده از ان می توانید به آسانی وضعیت باتری دستگاه خود را ارزیابی کنید. شما می‌توانید گزارشی از عملکرد باتری را هم برای مقایسه در آینده، از برنامه استخراج کنید.

BATExpert

در این نرم افزار وضعیت باتری لپ تاپ بصورت گرافیکی نمایش داده خواهد شد. اطلاعاتی مانند ولتاژ، سلامت، دما، چرخه‌های شارژ و … را می توانید در این برنامه مشاهده کنید. این برنامه برای کسانی که نمی‌خواهند غرق در داده‌های مختلف شوند، مناسب است.

Battery Optimizer

این نرم افزار می‌تواند با اسکن پیشرفته خود، از طریق تکنیک‌های مدیریت ساده و نشان دادن برنامه‌هایی که بیشترین استفاده را از باتری می‌کنند، طول عمر باتری را مدیریت کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید پروفایل‌های مختلف برای وضعیت‌های مختلف را ذخیره و در مواقع لازم، استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز

BatteryCare

برای بهبود عملکرد باتری لپ تاپ ما این نرم افزار را به شما پیشنهاد می کنیم. این برنامه بعد از تعداد معینی از چرخه، از کاربر می‌خواهد تا باتری را کالیبره کند. بعد از انجام این کار، برنامه به خاطر می‌سپارد که آخرین بار، چه زمانی باتری کالیبره شده است و بر اساس آن عمل می‌کند. این برنامه گزینه‌ای برای کسانی دارد که می‌خواهند اطلاعات زیادی از باتری را در صفحه مشاهده کنند.

1 دیدگاه در “معرفی بهترین نرم افزارهای تست باتری لپ تاپ

  1. AffiliateLabz گفت:

    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *