مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای خرید مادربرد گیمینگ برای گیمرها

خرید مادربرد گیمینگ

بسیاری از سازندگان مشهور مادربرد محصولات ویژه ای برای گیمینگ ارائه کرده اند که پسوندهای Gaming را یدک می کشند. در نگاه نخست اولین تفاوت مادربردهای گیمینگ با مدل های معمولی، حتی از همان سازنده را می توان در زیبایی چشم نواز و چیدمان زیبای قطعات و رنگبندی جذاب شان متوجه شد. با وجود تنوع این محصولات در بازار ، خرید مادربرد گیمینگ کمی دشوار بنظر می رسد و ممکن است بسیاری از افراد ندانند که هنگام انتخاب ، چه نکاتی را می بایست مدنظر قرار دهند.

نکاتی که هنگام خرید مادربرد گیمینگ باید مورد توجه قرار گیرند

نوع پردازنده

در ابتدا می بایست تصمیم بگیرید که قصد دارید هسته مرکزی کامپیوتر شخصی شما توسط چه نوع پردازنده‌ای پشتیبانی شود. در این رابطه باید از میان دو برند اصلی پردازنده‌ها یعنی اینتل (Intel) و ای‌ام‌دی (AMD) یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این کمپانی‌ها گزینه‌های مختلفی از قطعات گوناگون با قابلیت‌های متنوع را برای شما ارائه خواهند داد. دامنه این قابلیت‌ها نیز از مرور وب و گیمینگ سطح پایین تا اجرای برنامه‌های ویرایش ویدیو و همچنین بازی‌های ویدیویی چالش‌برانگیز از منظر بصری متغیر است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های گیمینگ CES 2020 را بشناسید

خرید مادربرد گیمینگ

سایز و درگاه های مادربرد گیمینگ

این مادربوردها در سایزهای گوناگونی به بازار عرض می شوند. بر همین اساس می‌توانید بر اساس محیطی که در آن از کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنید، مادربرد گیمینگ مناسبتان را انتخاب کنید. اگر فضای زیادی برای قرار دادن سیستم خود داشته باشید، شاید بهتر باشد از یک کیس فول سایز تاور (Full-size tower) استفاده کنید؛ اما اگر بخواهید رایانه شخصی خود را به شکل Home Theater PC در اتاق نشیمن خود قرار دهید، باید کیس کوچکتری بخرید.

درگاه های جانبی

همانطور که احتمالا می دانید ، این امکان وجود دارد که پردازنده گرافیکی، کارت صوتی، کارت شبکه، هارد داخلی و بسیاری از قطعات دیگر را به مادربورد خود متصل کنید. این کار از طریق درگاههای مادربورد صورت می گیرد.نوع این درگاه‌ها در مادربردهای مختلف در طول زمان تغییر زیادی کرده است، اما این روزها این امر بسیار ساده‌تر شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کابل های شبکه در سال 2020

در زمان فعلی تنها درگاهی که برای اتصال قطعات مختلف به مادربرد گیمینگ خود با آن سروکار خواهید داشت درگاه Peripheral Component Interconnect یا به اختصار PCI محسوب می‌شود. این درگاه مهمترین درگاه مادربردهای امروزی و کاربردی‌ترین درگاه شما برای متصل کردن قطعاتتان خواهد بود.

پشتیبانی مادربرد گیمینگ از کارت گرافیک انتخابی

هنگام خرید مادربرد گیمینگ خود باید اطمینان حاصل کنید که مادربردتان از پردازنده گرافیکی که قصد دارید برای سیستم خود تهیه کنید پشتیبانی خواهد کرد. برخی از پردازنده‌های کمپانی اینتل به همراه پردازنده گرافیکی داخلی (Integrated GPU) عرضه می‌شوند و این پردازنده‌ها خود وظیفه انتقال تصاویر به صفحه نمایش را برعهده می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *