ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش چند روش مختلف برای انتقال فایل در ویندوز

انتقال فایل در ویندوز

انتقال فایل ها و پوشه ها در سیستم های کامپیوتری یک امر رایج به شمار می رود. گاه بین لپ تاپ ، گوشی ، کامپیوتر ، حافظه ها و … و یا درون خود کامپیوتر بین پوشه ها و درایودهای مختلف. خوب است بدانید که برای انتقال فایل در ویندوز روش های مختلفی تعریف شده اس که ما در این بخش به آموزش آنها می پردازیم.

روشهای انتقال فایل در ویندوز

انتقال فایل از فلش به لپ تاپ با Drag and Drop

یکی از متداول ترین روش های کپی یا انتقال پرونده یا پوشه، کشیدن و رها کردن آن در پوشه مقصد است. هنگام کشیدن پرونده ها از یک پوشه به پوشه دیگر، می توانید دو فولدر را باز کرده و فایل ها را از یکی به دیگر بکشید تا فرآیند کپی انجام شود. هنگام کشیدن و رها کردن پرونده یا پوشه به یک مقصد جدید ویندوز دارای دو عمل پیش فرض است: کپی یا انتقال. به صورت پیشفرض فرآیند کپی شدن انجام می گیرد. شما می توانید از این روش کپی در کامپیوتر استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های مایکروسافت ورد

انتقال فایل از کامپیوتر به فلش با دکمه های Cut, Copy, و Paste

شما می توانید فایل ها را با کمک کلیپ بورد کپی، کات یا پیست کنید و کپی فایل از فلش به کامپیوتر را از این طریق انجام بدهید. به فولدری که پرونده ای که می خواهید کپی کنید در آن قرار دارد بروید. پرونده هایی را که می خواهید کپی کنید، مشخص کنید، سپس در منوی File بر روی “Copy” کلیک کنید یا Ctrl + C را روی صفحه کلید فشار دهید تا آنها به کلیپ بورد اضافه شوند. روش کپی کردن روی فلش با این شیوه قابل انجام است.

اگر می خواهید به جای کپی، آن موارد را جابجا کنید، پرونده هایی را که می خواهید جابجا شوند انتخاب کنید. سپس در منوی File بر روی “Cut” کلیک کرده یا Ctrl + X را فشار دهید تا پرونده ها به کلیپ بورد اضافه شوند. کات کردن فایل را می توانید با این روش انجام بدهید.

این مطلب را هم ببینید
نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 با نمایشگر بزرگتر معرفی شد!

کپی پوشه و Cut فایل از کامپیوتر با CMD

یکی دیگر از روشهای انتقال فایل استفاده از دستورات cmd می باشد.

برای کپی پوشه در cmd لازم است تا پنجره Command Prompt را باز کنید. برای این کار در پوشه ای که قصد کپی کردن فایل را دارید، در بخش آدرس عبارت “cmd” را تایپ کنید و اینتر بزنید.

برای کپی کردن یک فایل ، می توانید از دستور کپی پوشه در dos زیر استفاده کنید (اگر قصد کپی پوشه با cmd را دارید، پسوند پرونده را حذف کنید و همچنین به جای file name.ext نام فایل مد نظر به همراه پسوند و به جای full\path\to\destination\folder مسیر مقصد مورد نظر جهت کپی فایل را وارد کنید):

“copy “file name.ext” “full\path\to\destination\folder

برای انتقال فایل با CMD می توانید از دستور زیر استفاده کنید (به جای file name.ext نام فایل مد نظر به همراه پسوند و به جای full\path\to\destination\folder مسیر مقصد مورد نظر جهت انتقال فایل را وارد کنید):

“move “file name.ext” “full\path\to\destination\folder

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *