تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین لپ تاپ های مهندسی برای انجام کارهای مهندسی

بهترین لپ تاپ های مهندسی

دنیای لپ تاپ ها بسیار گسترده شده است و با توجه به پیشرفت و فناوری و گسترش تکنولوژی ، تنوع این دستگاه بسیار بالا رفته است. برندهای مطرح زیادی در دنیا ، در حوزه ساخت و تولید لپ تاپ فعالیت می کنند. لپ تاپ ها مدل های مختلفی دارند و افراد می توانند با توجه به نیاز خود و کارایی مد نظرشان ، بهترین انتخاب را داشته باشند. در این میان لپ تاپ های مهندسی جزو لپ تاپ هایی هستند که خریداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. از این رو در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین لپ تاپ های مهندسی بپردازیم.

لپ تاپ مهندسی چیست؟

لپ‌تاپ مهندسی ابتدا باید قدرت پردازشی چشمگیری برای اجرای انواع نرم‌افزارهای سنگین مهندسی داشته باشد. همچنین، به‌دلیل اینکه مهندسان معمولا کامپیوتر شخصی خود را زیاد جابه‌جا می‌کنند، باید تا حد ممکن باریک و سبک باشند. ویژگی دیگر این است که باتری این لپ‌تاپ‌ها باید شارژدهی مناسبی داشته باشد تا دغدغه‌ی به‌همراه داشتن شارژر از بین برود.

دیگر ویژگی مهم اینکه برخی از مهندسان از لپ‌تاپ خود برای نوت‌برداری و ثبت‌ اسناد و ارائه‌ی نمونه‌کارها و فایل‌های خود استفاده می‌کنند؛ پس امکاناتی مانند صفحه‌نمایش لمسی و قابلیت بازشدن ۱۸۰ درجه و لولاهای منعطف و پشتیبانی از قلم هوشمند جزو ویژگی‌هایی است که روی انتخابتان در مقام مهندس تأثیر می‌گذارد.

بهترین لپ تاپ های مهندسی

اچ‌پی 15s

بهترین لپ تاپ های مهندسی

سری 15s یکی از لپ‌تاپ‌های ارزان رده‌ی مهندسی این شرکت محسوب می‌شود که برخی از مدل‌های آن را در بازار ایران می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان پیدا کنید. علاوه‌بر وزن ۱٫۷ کیلوگرمی که این مدل را به یکی از لپ‌تاپ‌های سبک ۱۵ اینچی رده‌ پایین تبدیل می‌کند، اچ‌پی 15s از حافظه‌های پرسرعت SSD با درگاه M.2 استفاده می‌کند که جزو مزیت‌های اصلی آن است و سرعت دستگاه را در‌ مقایسه ‌با مدل‌های رقیب به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. همچنین این لپ تاپ از باتری لیتیوم‌یون ۴۱ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که این شرکت ادعا می‌کند بصورت میانگین می‌تواند بین ۸ تا ۹ ساعت شارژدهی کند

این مطلب را هم ببینید
ایسوس لپ‌تاپ‌هایی جدید با تمرکز بر طراحی دیجیتال معرفی کرد

لنوو آیدیاپد V130

از نظر قدرت پردازشی، لنوو سری V130 را با سخت‌افزارهای متفاوتی وارد بازار کرده است؛ ولی با قیمت ارزان‌تر از ۱۰ میلیون تومان، می‌توانید مدل‌هایی با پردازنده‌های Core i3 و حتی Core i5 و ۸ گیگابایت رم تهیه کنید. چنین سخت‌افزاری برای اجرای نرم‌افزارهای مهندسی چندان هیجان‌انگیز نیست؛ ولی جزو بهترین‌ها در این بازه‌ی قیمتی محسوب می‌شود.

لنوو تینک‌پد E490 و E590

یکی از لپ‌تاپ‌های مهندسی محبوب و پرفروش جهان سری تینک‌پد E لنوو است. یکی از جذابیت‌های E490 و E590 که در همه‌ی لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد وجود دارد، ترک‌پوینت نارنجی‌ رنگ وسط صفحه‌کلید است. ترک‌پوینت درکنار تاچ‌پد، به‌عنوان دومین جایگزین ماوس به‌کار می‌رود و تا حدود زیادی شما را از خرید ماوس بی‌نیاز می‌کند. به‌علاوه، صفحه‌کلید E490 و E590 یکی از صفحه‌کلیدهای برتر موجود در بین لپ‌تاپ‌ها به‌حساب می‌آید.

لنوو تینک‌بوک ۱۵

بهترین لپ تاپ های مهندسی

یکی دیگر از لپ تاپ های قدرتمند لنوو ، که برخی از جذابیت‌های سری E مثل بدنه‌ی مقاوم و باتری قدرتمند را ندارد؛ ولی درعوض بدنه‌ای زیباتر و باریک‌تر و سبک‌تر دارد. درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری تینک‌بوک ۱۵ باید بگوییم یکی از معدود مدل‌های موجود در بازار ایران است که از پردازنده‌های نسل دهم اینتل بهره می‌برد؛ بنابراین، قدرت زیادی دارد و می‌تواند اکثر برنامه‌های مهندسی را بدون مشکل اجرا کند.

ایسوس ذن‌بوک S

اگر بودجه زیادی برای خرید لپ تاپ خوب در نظر گرفته اید ، پیشنهاد می کنیم به سراغ این محصول ایسوس بروید.  این لپ‌تاپ به‌قدری باریک و سبک است که می‌توانید آن را مثل مجله در کیف خود بگذارید و وزن بدنه‌ی تمام ‌فلزی آن را احساس نکنید. همه‌ی مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک S به پردازنده‌های Core i7 درکنار ۱۶ گیگابایت رم و میزان حافظه‌های SSD چشمگیر مجهز شده‌اند؛ بنابراین، دغدغه‌ای بابت سرعت یا عملکرد دستگاه نخواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف آیکون های هواشناسی از تسکبار ویندوز 10

لنوو لیجن Y540

بهترین لپ تاپ های مهندسی

این لپ‌تاپ از پردازنده شش‌هسته‌ای Core i7 مدل 9750H بهره می‌برد که در حالت تک‌هسته‌ای، می‌تواند با حداکثر فرکانس ۴٫۵ گیگاهرتز و در حالت شش‌هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۴ گیگاهرتز، سنگین‌ترین پردازش‌ها را به‌راحتی اجرا کند. از آنجا که سری Legion جزو لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی محسوب می‌شود، طبیعتا از سیستم خنک‌کننده‌ی خیلی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که می‌تواند گرمای تولیدشده‌ی پردازنده‌ی مرکزی و کارت گرافیک قدرتمندش را به‌راحتی مهار کند.

دل G5

یک لپ تاپ گران قیمت اما قدرتمند با قابلیت های فوق العاده که جزو لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی دل محسوب می‌شود. از‌ آنجا که اکثر نرم‌افزارهای مهندسی سنگین هستند و قدرت پردازشی زیادی لازم دارند، G5 انتخاب مناسبی برای مهندسان خواهد بود. البته اگر می‌خواهید از کیفیت ساخت و جذابیت‌های سری G5 استفاده کنید، باید بهای آن را هم پرداخت کنید.

اپل مک‌بوک پرو ۲۰۱۹ مدل ۱۶ اینچ

اپل برندیست که نیاز به تعریف ندارد. البته قیمت این لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران بی‌نهایت زیاد است و احتمالا فقط تعداد انگشت‌شماری از مهندسان توان پرداخت چنین هزینه‌ هنگفتی را برای کامپیوتر شخصی دارند. مک‌بوک پرو ۲۰۱۹ به‌صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل Mac OS نسخه‌ی Catalina بهره می‌برد که با وجود سخت‌افزار قدرتمند دستگاه، یکی از تجربه‌های سریع استفاده از کامپیوترهای شخصی را دراختیارتان قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *