آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی در مسافرت

عکاسی در سفر

با پیشرفت تکنولوژی و به‌روز شدن تجهیزات عکاسی و دوربین ها ، هر کسی با کمی دقت می‌تواند به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شود. عکاسی در مسافرت را می‌توان به یک ماشین زمان تشبیه کرد، زیرا خاطرات سفر را ثبت کرده و می‌توان سال‌های زیادی به آن‌ها نگاه کرد و لذت برد. اما اگر می خواهید خاطرات شیرینی برای خود ثبت کنید لازم است تا نکاتی را که در این بخش آموزش می دهیم حتما هنگام عکس برداری بخاطر داشته باشید.

عکاسی در مسافرت

کمی تحقیق کنید

حتی قبل از سفر، یا زمانی که در راه هستید راجب مقصد تحقیق کنید. هرچقدر شما راجب یک مکان آگاهی داشته باشید، عکاسی از آن مکان راحت‌تر می‌شود. اینترنت، مجلات و کتاب‌های راهنما منابع خوبی برای تحقیق هستند. پیدا کردن یک وبلاگ خوب در مورد مکانی که بازدید می کنید، به شما اجازه می دهد تا از تجربه شخص دیگری در مورد عکاسی اجتماعی سود ببرید. تحقیق کردن به شما امکان می‌دهد که زمانبندی بهتری نیز داشته باشید و بهترین مکان را برای عکاسی مستند اجتماعی انتخاب کنید. همچنین به شما در اولویت بندی نیز کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
دی جی آی DJI پهپاد مویک Mavic 3 را با دوربین 4/3 اینچی Hasselblad معرفی کرد

قبل از عکس گرفتن با مردم صحبت کنید

تصویربرداری از افراد محلی در یک کشور خارجی برای بسیاری از عکاسان دشوار است. بهترین راه برای انجام این کار آن است که با مردم صحبت کنید. قبل از عکس گرفتن در رابطه با کار خود برای مردم توضیح داده و از آن‌ها برای گرفتن عکس اجازه بگیرید. مردم حتما این موضوع را در نظر گرفته و برای احترامی که به آن‌ها می‌گذارید، ارزش قائل می‌شوند. البته برخی ممکن است به شما پاسخ منفی دهند که در این مواقع هم باید به آن‌ها لبخند زده و از وقتی که برای شما گذاشتند تشکر کنید و به سمت شخص دیگری رفته و این کار را دوباره امتحان کنید.

در عکاسی عمیق شوید

به عکاسی تنها به دید ثبت لحظات نگاه نکنید، بلکه در عکاسی به دنبال ثبت لحظاتی ناب و شگفت‌انگیز باشید. یادتان باشد که قرار است وقایایی جادویی را برای دیگران توصیف کنید، پس کمی عمیق باشید و زمان مناسبی را برای ثبت عکس‌هایتان در نظر بگیرد. توصیه می‌کنیم برای عکاسی برنامه‌ریزی کنید و نگاهتان را عمیق نمایید برای بهتر شدن نوع نگاهتان می‌توانید از مردم بومی کمک بگیرید و به نظرات آنان اهمیت بدهید و از سوژه‌هایشان استفاده نمایید.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات دوربین نیکون Z5‌ فاش شد

چه چیزی خاص است؟

این را از خود بپرسید. چه چیزی این مکان را خاص می کند؟ سپس روشی خلاقانه برای عکاسی از آن پیدا کنید.

تاکسی‌های سه چرخه قسمت اعظم بازارهای محلی چیانگ مای هستند. حداقل الان، آنها بدون تردید محو خواهند شد زیرا اکثر راننده‌های آن‌ها پیرمرد هستند. دلیلی بیشتر برای عکس گرفتن از آنها. چرخ دستی‌های فلزی نیز بخش عظیمی از بازار هستند. عکاسی از آن‌ها جالب است چه پر باشند چه خالی. بدون اینکه چیزی در آنها باشد خطوط ساختاری آنها برجسته تر است. آنها همچنین سایه‌های شگفت انگیزی بر روی زمین ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *