آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

روش های کسب درآمد از عکاسی

کسب درآمد از عکاسی

امروزه عکاسی به یکی از محبوب ترین مشاغل در دنیا تبدیل شده است. یکی از دلایلی که افراد به سراغ این حرف می روند ، درآمد این شغل می باشد. البته باید به خاطر داشته باشید که تنها با در دست گرفتن یک دوربین حرفه ای و خرید تجهیزات عکاسی نمی توانید تبدیل به یک عکاس شوید. پس اگر می خواهید روش های کسب درآمد از عکاسی را بدانید با ما در این بخش همراه باشید و سپس با توجه به تصمیم گیری نهایی خود به دنبال آموزش و یادگیری و بدست آوردن تخصص بروید.

کسب درآمد از عکاسی

عکاسی عروسی

عکاسی عروسی اغلب اوقات یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای کسب درآمد از طریق عکاسی است. به سه دلیل این سبک عکاسی را خیلی از عکاس‌ها دوست دارند: با معنی است، درآمد خیلی خوبی دارد و همیشه برای آن مشتری وجود دارد. علاوه بر این شما قرار است عکس‌هایی بگیرید که مشتری تا آخر عمر از آن‌ها نگه‌داری می‌کند.

متداول‌ترین روش برای شروع عکاسی عروسی از طریق شراکت و همکاری است. برای این کار شما هم باید با عکاس‌هایی که در این عرصه کار می‌کنند همکاری کنید و هم باید با کسب و کارهای دیگر مثل تالارهای عروسی و… ارتباط حرفه‌ای داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی کانن eos r5c با قابلیت های ویژه سینمایی

عکاسی تجاری

برای کسب درآمد در رشته‌های مختلف عکاسی به مهارت‌های مختلفی نیاز دارید و برای اینکه در رشته‌ی عکاسی تجاری موفق باشید باید تمام تمرکز خودتان را روی دانش فنی متمرکز کنید. تقریبا هیچگونه داستانی به جز اینکه کسب و کار مشتری خیلی فوق‌العاده است پشت عکس‌هایی که می‌گیرید وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که نمی‌توانید عکس‌هایی بگیرید که مردم عاشق آن‌ها هستند. در واقع تمامی عکس‌های تبلیغاتی و محصولی که در اینستاگرام می‌بینید، زیر مجموعه‌ی عکاسی تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.

عکاسی پرتره

عکاسی پرتره یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از عکاسی است و مشتری‌های زیادی هم دارد. این موضوع به دلیل انواع مختلف عکاسی است که زیرمجموعه‌ی این سبک قرار می‌گیرد. از عکس‌های مدرسه تا عکس‌های شرکتی و عکس‌های استودیویی زمینه‌هایی که یک عکاس پرتره حرفه‌ای می‌تواند در آن‌ها کار کند بیشمار است. همچنین نباید دنیای وسیع عکاسی از حیوانات خانگی را هم فراموش کنیم. درست است شما می‌توانید با عکاسی از سگ‌ها و گربه‌ها هم به درآمد خیلی زیادی برسید.

فتوژورنالیسم

فتوژورنالیسم یا عکاسی خبری به عمل مستندسازی رویدادها برای نشریه‌ها گفته می‌شود. جمله‌ی معروف «یک عکس به اندازه‌ی هزاران کلمه ارزش دارد» کاملا در این رشته‌ی عکاسی کاربرد دارد زیرا عکاس‌های خبری می‌توانند عکس‌هایی بگیرند که به خوبی یک داستان پیچیده را منتقل می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی خیابانی چیست؟

این رشته خبری شما را در خط مقدم اخبار قرار می‌دهد و کمک خواهد کرد به یک داستان سرای بصری تبدیل شوید. نیازی به گفتن نیست که این رشته در مقابل به از خودگذشتگی خیلی زیادی هم نیاز دارد. ممکن است نیاز باشد رویدادهایی که خیلی هیجان‌انگیز نیستند را پوشش دهید و یا به عنوان یک عکاس فریلنسر کار کنید تا بتوانید یک آلبوم نمونه کار قوی جمع‌آوری کنید. با صرف زمان کافی شما می‌توانید آثار خودتان را به نشریات مختلف بفروشید و در یک آژانس خبری معروف مشغول به کار شوید.

عکاسی مد

عکاسی مد یکی از زمینه‌های حرفه‌‎ای عکاسی است که در آن شما می‌توانید بیشترین بهره را از ایده‌های خلاقانه و هنری خودتان ببرید. درست مثل صنعت مد، عکاسی مد هم به شدت رقابتی است. برای اینکه در این حرفه موفق شوید شما باید در زمینه شبکه‌سازی هم دقیقا به اندازه‌ی عکاسی موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *