مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای خرید هدست گیمینگ

راهنمای خرید هدست گیمینگ

در بازی‌های ویدیویی، به همان اندازه که داشتن یک کنترلر مناسب یا ماوس و کیبورد خوب می‌تواند به بهتر بازی کردن شما کمک کند، داشتن یک هدست با کیفیت صدای خوب هم ضروری است. مخصوصا در تجربه بازی‌هایی چون آثار شوتر آنلاین، اینکه بتوانید کیفیت صدای خوبی داشته باشید و مثلا جهت صدای قدم‌های دشمن را تشخیص دهید کمک زیادی به‌تان می‌کند. برای اینکه بتوانید یک هدست مخصوص بازی خوب داشته باشید باید هنگام خرید آن  نکاتی را مد نظر قرار دهید. در مقاله راهنمای خرید هدست گیمینگ با ما همراه باشید.

راهنمای خرید هدست گیمینگ

میکروفن باکیفیت و خوش‌ساخت

اولین خصیصه‌ای که باعث می‌شود هدست‌های گیمینگ با هدست‌های عادی تفاوت داشته باشند، میکروفن‌های قدرتمندی هستند که در آن‌ها به‌کار رفته‌اند. این میکروفن‌ها باید در مکان مناسبی بین هدست و لب‌ها قرار بگیرند که صدا را به‌خوبی پردازش کنند؛ البته باید در نظر گرفت که ارگونومی ساخت و طراحی این میکروفن‌ها نیز اهمیت دارد و نباید اذیت و آزاری حین استفاده از آن برای مخاطب ایجاد کنند. نکته‌ی آخر و بسیار مهم برای میکروفن هدست‌های گیمینگ،‌ توانایی کاهش نویزهای اطراف هستند که در خروجی نهایی صدا مشکلی به‌وجود نیاورند.

این مطلب را هم ببینید
نرم افزارهای تست عملکرد کامپیوتر در ویندوز را بشناسید

کیفیت بیس قوی

در هدست‌های مخصوص موسیقی، این ویژگی را خیلی کمتر پیدا می‌کنید؛ زیرا بیس قدرتمندی که مداوم در گوش شما پخش شود،‌ ضررهای خودش را در بلندمدت به‌دنبال خواهد داشت. در بازی‌های ویدئویی، بیس به‌دلیل صدای سه‌بعدی و مهندسی قدرتمند صدا کاملا متفاوت هستند. در بازی‌های شوتر و اکشن این موضوع به‌خوبی احساس می‌شود و فقط با داشتن هدستی که بتواند صدای بیس داخل بازی را به‌خوبی انتقال دهد، تجربه بهتری از این سبک بازی‌ها کسب خواهید کرد.

توجه به ارگونومی و ساختار

گیمرها زمانی‌که به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی مشغول می‌شوند، تا مدت زیادی به گذشت زمان توجهی نمی‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، باید به ساختار و ارگونومی هدست گیمینگ مدنظرشان‌ توجه کنند. اندازه‌ی سر و گوش رابطه‌ی مستقیمی با اندازه‌ی هدست و گوشی‌های تعبیه‌شده روی آن دارند و باید به این نکات دقت کنید. هدستی تهیه کنید که کاملا روی سر و گوش شما سوار شود و حتی لحظه‌ای حس نکنید به شما فشار می‌آورد. معمولا افرادی که گوش‌ و سرهای کوچکی دارند،‌ باید از هدست‌هایی با گوشی کوچک استفاده کنند و افرادی که گوش و سرهای بزرگ دارند، ‌باید از هدست‌هایی با گوشی بزرگ استفاده کنند. حتما توجه کنید جنس گوشی‌های روی هدست اهمیت زیادی در تجربه‌ی راحت‌تر شما دارند.

این مطلب را هم ببینید
اینتل پردازنده arc alchemist برای لپ تاپ معرفی کرد.

باسیم یا بی‌سیم؟

در جمله‌ای کوتاه، باید گفت این موضوع بر کیفیت کلی تجربه‌ی شما تأثیری نمی‌گذارد و باسیم یا بی‌سیم بودن هدست فقط به ترجیح و راحتی شما بستگی دارد. هرکدام از این دو هدست، مزایا و معایب خاص خود را دارد که با سلیقه‌ی خودتان می‌توانید گزینه‌ی نهایی را انتخاب کنید. هدست‌های باسیم معمولا سبک‌تر از هدست‌های بی‌سیم است و به شارژکردن نیازی ندارد و هر زمانی‌که بخواهید، می‌توانید از آن استفاده کنید. درمقابل، هدست‌های وایرلس سیم اضافه‌ی دست‌و‌پاگیر ندارند و خطر خراب‌شدن آن‌ها کمتر از هدست‌های باسیم است. همچنین، هدست‌های بی‌سیم قدرت حرکت بیشتری به شما می‌دهد و در هرجا می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما همیشه باید نگران تمام‌ شدن شارژ آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *