تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ردمی‌بوک ایر ۱۳ رونمایی شد

ردمی‌بوک ایر ۱۳

پس از آنکه لپ‌تاپ‌های سری ۱۴ و ۱۶ اینچی توسط شیائومی رونمایی شدند ، اکنون نوبت به معرفی نسل جدید نسخه ۱۳ اینچی ردمی‌بوک ایر با پردازنده نسل دهم اینتل رسیده است. ردمی‌بوک ایر ۱۳ ویژگی های زیادی دارد که در این بخش به بررسی آن ها می پر دازیم.

ردمی‌بوک ایر ۱۳

از ویژگی های ظاهری این لپ تاپ می توان به بدنه فلزی آن اشاره کرد که بسیار سبک است و وزن همه مدل‌های آن فقط ۱/۰۵ کیلوگرم است. ضخامت بدنه آن در حالت بسته نیز ۱۲/۹۹ میلی‌متر است. همانطور که از نامش پیداست، ردمی‌بوک ایر نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصاویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد. این صفحه نمایش به طور صددرصدی از طیف رنگی sRGB پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت را به ارمغان می‌آورد که برای استفاده در زیر نور خورشید نسبتا مناسب خواهد بود. این نمایشگر همچنین از قابلیت DC Dimming (تنظیم روشنایی با توجه به مقدار نیروی قابل تامین) هم پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه فایل های قرار گرفته در سطل زباله ی ویندوز را بازیابی کنیم؟

کمپانی شیائومی از نسل دهم پردازنده‌های Core i5 با فرکانس حداکثری ۴.۵ گیگاهرتز استفاده کرده است که شامل رم‌های ۸ یا ۱۶ گیگابایت و SSD داخلی ۵۱۲ گیگابایتی هستند. باتری این لپ‌تاپ نیز ۴۱ وات ‌ساعت است که سازندگان آن ادعا می‌کنند برای ۸ ساعت در طول روز کافی است. علاوه بر این موارد برای شارژ این محصول از از شارژر ۶۵ واتی USB-C نیز استفاده خواهد شد.

این لپ‌تاپ به صورت پیش فرض به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز بوده، دارای دو درگاه USB-C برای اتصالات و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است، از نسل جدیدی Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه ۵.۱ پشتیبانی کرده و سیستم خنک‌کننده‌ای از جنس مس دارد.

گفتنی است ردمی بوک ایر ۱۳ در دو نسخه ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD با قیمت ۴۸۹۹ یوان (تقریبا معادل با ۷۰۵ دلار) و نسخه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD با قیمت ۵۱۹۹ یوان (تقریبا معادل با ۷۴۸ دلار) از تاریخ هفدهم آگوست، یعنی دوشنبه ۲۷ مرداد ماه راهی بازار خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *