ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر مک آدرس در ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

تغییر مک آدرس در ویندوز

مک آدرس یک عنصر حیاتی در شبکه‌های کابلی و بی‌سیم است. به منظور ارسال اطلاعات در شبکه، از مک آدرس به عنوان روشی برای شناسایی دستگاه مقصد استفاده می‌شود. هر دستگاه در شبکه دارای مک آدرس منحصر به فرد است به همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات ارسال شده به درستی در اختیار دستگاه مورد نظر قرار می‌گیرد. در صورت نیاز، تغییر مک آدرس کار چندان پیچیده ای نیست. در این بخش می خواهیم روشهای تغییر مک آدرس در ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های تغییر مک آدرس در ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

از طریق برنامه Device Manager

ابتدا در برنامه Device Manager در بخش آداپتورهای شبکه (Network adapters) بر روی رابط شبکه موردنظرتان کلیک راست کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره Properties در قسمت بالای آن بر روی Advance کلیک کنید. حالا بایستی از بین لیست‌های نمایش داده شده در Property عبارت Network Address را بیابید. اما اگر این عبارت در لیست شما موجود نبود، بدانید که درایو شبکه شما از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین قادر به انجام ادامه مراحل نیز نخواهید بود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین مانیتورهای مناسب بازی در سال 2021

طبق تصویر زیر گزینه Value را فعال کرده و در باکس کنار آن، آدرس مک مورد نظرتان را بدون فاصله، خط تیره و کاراکتری (حروف) بین اجزای آن، وارد کنید. پس از اتمام کار، گزینه OK را بزنید. حالا آدرس مک جدید شما ذخیره شده و قابل استفاده است.

از طریق Control Panel

به منظور تغییر مک آدرس ابتدا پنجره Control Panel را باز کرده و عبارت Network connections را سرچ کنید و از بین نتایجی که نمایش داده می‌شود گزینه View network connections را انتخاب کنید. بر روی اتصال شبکه‌ای که قصد تغییر آن را دارید کلیک راست کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره Properties گزینه Configure را انتخاب کنید. در این مرحله همانند کار با Device Manager بایستی در پنجره Properties به ترتیب گزینه Advance، سرچ عبارت Network Address در بخش Property و در نهایت فعال کردن گزینه Value و وارد کردن آدرس مک موردنظرتان را انجام داده و OK را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
دلایل کندی لپ‌تاپ‌های جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *