بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های سایبرپانک برای موبایل

بهترین بازی های سایبرپانک برای موبایل

سایبرپانک به ژانر علمی تخیلی اطلاق می‌شود که در آن جامعه‌ای بیمار از کنترل، ستمگری و حکمرانی تکنولوژی فوق پیشرفته رنج می‌برد و علی‌رغم پیشرفت بالای علم به دلیل مرگ روح انسانی, غم زده به نظر می‌رسد. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین بازی های سایبرپانک برای موبایل را بشناسید.

بهترین بازی های سایبرپانک برای موبایل را بشناسید

(Anachronox (2001

Anachronox یک بازی کمیاب در زمان خودش بود. بازی به سبک بازی‌های ژاپنی نقش آفرینی نوبتی بود که برای پلتفرم PC توسط یک استودیو غربی ساخته شده بود. این مسأله حسابی عجیب به نظر می‌رسید, چون که یک قانون نانوشته وجود دارد که نقش آفرینی ژاپنی برای کنسول و نقش آفرینی غربی برای PC است. با وجود این سنت شکنی، بازی Anachronox یکی از سری بازی های سایبرپانک بود که در عین حال طنزی خاص داشت. شما در بازی کنترل گروه قهرمانان را به عهده ندارید؛ بلکه یک مشت درب و داغان که چیزی برای از دست دادن ندارند و توسط Sly boot رهبری می‌شوند که زمانی کارآگاه خبره‌ای بود. با مبارزات جذاب و داستانی سایبرپانکی Anchronox یکی از جالب ترین بازی های سایبرپانکی برای کامپیوتر محسوب می‌شود.

(Watch Dogs (2014

بازی Watch Dogs ، یکی دیگر از بازی های ژانر CyberPunk که توسط Ubisoft  قبل از عرضه حسابی هایپ شده بود، قرار بود اولین بازی‌ای باشد که قدرت کنسول‌های نسل هشتمی را نشان می‌دهد. درست است که انتظارات را از این لحاظ برآورده نکرد اما هنوز یک بازی سبک سایبرپانک برای کامپیوتر و کنسول محسوب می‌شود. به عنوان مثال سلاح اصلی Aiden در هک کردن و کنترل دنیای اطرافش است که به نوعی امضای تخیلات بازی های سایر پانکی به حساب می‌آید. دسترسی به شبکه‌ای از اطلاعات نامحدود ابری که در شیکاگوی آینده همه آدم‌ها را به هم متصل کرده به اندازه کافی جذابیت دارد اما هرج و مرجی که می‌توانید از طریق این اطلاعات به پا کنید غیر قابل وصف است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کیبوردهای مکانیکی گیمینگ در بازار ایران

(Snatcher (1994

قبل از انتشار شاهکار سری Metal Gear Solid هیدئو کوجیما یک بازی ماجراجویی کوچک با فضای سایبرپانک ساخت که از آثار کلاسیکی مثل Blade Runner و Terminator الهام گرفته بود. خب نتیجه کار مشخص است؛ Snatcher در تلفیق این دو دنیا و خلق یکی از به یاد ماندنی‌ترین و ماهرانه‌ترین داستان‌ها در تاریخ بازی های کامپیوتری و ژانر سایبرپانک، شگفت انگیز عمل می‌کند. در واقع به عنوان یک رمان تعاملی Snatcher شامل بعضی بخش‌های اکشن نیز است، اما نقطه قوت بازی نویسندگی فوق العاده، شخصیت‌های جذاب و جو و دنیای زیبای انیمه‌ای بازی است که آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های سایبرپانک برای PC و کنسول می‌کند.

(Syndicate (1993

در یک دنیای تخیلی ژانر سایبرپانک که تقریباً می‌توان گفت با توجه به گذشت زمان به دنیای کنونی ما بی شباهت نیست، دنیای Syndicate توسط سازمان‌ها و شرکت‌های قدرتمند کنترل می‌شود. این سازمان‌ها با به خدمت گرفتن ارتشی سایبری متشکل از سوپر سربازها در تلاش هستند که رژیم‌شان را از طریق درگیری مسلحانه با مردم حفظ کنند. Syndicate یک داستان درگیر کننده است که با مبارزات جذاب و قابلیت شخصی سازی همراه شده. در حالی که در سال 2012 ریبوت بازی با حذف تمامی المان‌های تاکتیکی بازی چندان موفقی نبود، یک بازی دیگر با نام Satellite Regin با گرته برداری زیاد از نسخه کلاسیک بازی و توسط کیک استارتر توانست در شبکه استیم موفقیت‌های زیادی کسب کند.

این مطلب را هم ببینید
درباره ی بازی Death stranding

(Flashback (1992

چه چیزی از گیر کردن در دنیایی بیگانه و مرموز خطرناک‌تر است؟ حال اگر پاک شدن حافظه‌تان را نیز به آن اضافه کنیم چطور؟؟ این داستان مأمور بین کهکشانی Conrad Hart است که در Flashback یک بازی اتمسفریک در سبک پلتفرمر ماجرایی و ژانر سایبرپانک گیر می‌کند. Conrad در حالی که در طول بازی کم کم حافظه‌اش را باز می‌یابد، از نقشه‌های شوم نژادی بیگانه و شیطانی به اسم Morphs که قصد حمله به زمین را دارند سر در می‌آورد. گرافیک، فضا و طراحی در Flashback حتی با استانداردهای امروزی بی‌نظیر است؛ حتی با اینکه گیم پلی ممکن است کمی تاریخ مصرف گذشته به نظر بیاید، اما Flashback یک بازی علمی- تخیلی کلاسیک و زیبا محسوب می‌شود که در لیست بهترین بازی های سایبرپانک جای دارد.

(Blade Runner (1997

تقریباً رد پای هر اثر سایبرپانک اعم از فیلم یا بازی یا حتی رمان را دنبال کنید، به فیلم نمادگرایانه Blade Runner می‌رسید. تأثیر گسترده فیلم را در موارد زیادی دیده‌ایم اما شاید هیچ کدام به پای بازی سایبرپانکی و ماجرایی Blade Runner که در سال 1997  منتشر شد نرسند. بازی داستان Blade Runner تازه کاری به اسم Ray McCoy را دنبال می‌کند که در تعقیب چند ربات انسان‌نمای سرکش است. بازی در درک حس و اتمسفر حاکم در فیلم افسانه‌ای Blade Runner بی‌نظیر عمل می‌کند که با اضافه کردن چند ایده و محرک جدید به شکل مستقل به یکی از خوب‌های کلاسیک ماجرایی و بازی های سایر پانکی تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *