اخبار تکنولوژی

زمان پایان پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شد

پایان پشتیبانی از ویندوز 10

براساس اخبار جدید شرکت مایکروسافت، این کمپانی قصد بازنشسته کردن ویندوز 10 را دارد. بنظر می رسد که زمان پایان پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شده و باید منتظر نسخه جدیدی از این سیستم عامل باشیم.

زمان پایان پشتیبانی از ویندوز 10

بر اساس تغییرات اسناد رسمی مایکروسافت؛ این کمپانی در روز 14 اکتبر سال 2025 میلادی به پشتیبانی از نسخه‌های هوم، پرو، پرو اجوکیشن و پرو ورک استیشن Windows 10 خاتمه می‌دهد. این در حالی است که مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز 10 از آن به عنوان آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز اسم برده و انتظار می‌رفت ویندوز 10 هرگز کنار گذاشته نشود و صرفاً آپدیت‌های جدید دریافت کند.

در صورتی که مایکروسافت نوامبر امسال ویندوز 11 را معرفی کند، عمر ویندوز تنها چند صد روز بیشتر از ویندوز XP خواهد بود. با وجود وعده‌های داده شده در باره ویندوز 10، طبیعی است مایکروسافت هم همانند اپل و گوگل بخواهد هرچند سال یکبار یک ویندوز جدید با نام گذاری جدید معرفی کند.

این مطلب را هم ببینید
اسکوتر برقی جدید شیائومی

هرچند تاکنون مایکروسافت هرگز به طور رسمی درباره ویندوز 11 سخن نگفته است، اما شواهد موجود حاکی از عرضه آن در آینده نزدیک است. یکی از دلایل مایکروسافت برای عرضه ویندوز 1 یا حتی عرضه زودهنگام آن می‌تواند ظهور پردازنده‌های هیبریدی باشد. این پردازنده‌ها که نسل دوازدهم اینتل اولین آنها خواهد بود، دارای هسته‌های کوچک و بزرگ هستند.

هسته‌های کوچک‌تر پردازنده‌های هیبریدی قدرت پردازشی و مصرف انرژی پایین‌تری دارند و برای اجرای پردازش‌های پس زمینه مناسب به نظر می‌رسند. در عین حال فراگیری پردازنده‌هایی با تعداد بسیار بالایی هسته پردازشی؛ به ویژه مدل‌های 64 هسته‌ای و نظیر آنها، خانه تکانی بخش CPU scheduler سیستم عامل را می‌طلبد تا بتوان از تمام توان پردازشی آنها بهینه‌تر استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *