ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش توقف به خواب رفتن هارد دیسک در ویندوز 10

توقف به خواب رفتن هارد دیسک در ویندوز 10

احتمالا در زمان کار با ویندوز 10 متوجه روشن شدن دوباره هارد دیسک دستگاه می‌شوید. حالتی که اگر ویندوز شما بر روی SSD نصب شده باشد به دفعات اتفاق می‌افتد. اگر چه این قابلیت خصوصا برای دستگاه‌های قابل حمل مانند نوت بوک‌ها که از طریق باتری تامین انرژی می‌شوند مفید است، اما کاربران دسکتاپ شاید علاقه‌ای به این ویژگی نداشته باشند. در این بخش میخواهیم نحوه توقف به خواب رفتن هارد دیسک در ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

توقف به خواب رفتن هارد دیسک در ویندوز 10

برای اینکه دیگر هارد دیسک سیستم شما به حالت اسلیپ نرود، در صورتی که از لپ تاپ استفاده می‌کنید بر روی آیکون باتری/پاور در نوار وظیفه کلیک کنید و More Power Options را انتخاب کنید. بعد از این مرحله پنجره Power Options در کنترل برای شما باز می‌شود. در دسکتاپ می توانید مستقیما به کنترل بروید و Power Options را انتخاب کنید. حالا باید Change Plan Settings را برای Power Plan فعلی خود انتخاب کنید. در پنجره بعد Change Advanced power settings را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
گلکسی کروم بوک گو با نمایشگر 14 اینچ رونمایی شد

در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه های مختلفی را در حالی که عالمت + کنارشان وجود دارد خواهید دید. شما دنبال گزینه Hard Disk باشید و علامت + کنار آن را بزنید تا زیر شاخه مربوط به آن که Turn off Hard disk after است نمایان شود. کاربران لپ تاپ در زیر این قسمت دو گزینه دارند. On Battery که برای حالت تامین نیرو از طریق باتری است و Plugged in که برای حالت اتصال مستقیم به برق ملاک است.

برای جلوگیری از به خواب رفتن هارد دیسک در هر یک از این حالات، مقدار زمان را بر روی 0 تنظیم کنید. در دسکتاپ برای این قسمت فقط یک گزینه Settings وجود دارد. بعد از پایان کار، Apply را بزنید و اوکی کنید. با تنظیماتی که انجام دادید، حالا دیگر هارد دیسک سیستم شما به حالت اسلیپ نمی‌رود.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید Legion لنوو معرفی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *