بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین‌های کامپکت و ساده 2021

بهترین دوربین‌های کامپکت و ساده 2021

عکاسی صرفاً یک هنر برای پیشرفت نیست و برای بسیاری از کاربران، این کار به عنوان یک سرگرمی روزمره به شمار می‌آید. دوربین‌های عکاسی این گروه برای کسانی هستند که دوست دارند در طول روز و مهمانی ها و مسافرت‌ها، عکس‌های یادگاری خوبی داشته باشند و دوربینی نیاز دارند که امکاناتی که در تلفن همراهشان وجود ندارد را داشته باشند. در این بخش با ما همراه باشید تا با بهترین دوربین‌های کامپکت و ساده 2021 آشنا شوید.

بهترین دوربین‌های کامپکت و ساده 2021 را بشناسید

دوربین Canon PowerShot IXUS 185

شاید نتوان سری دوربین‌های IXUS را بهترین دوربین‌ عکاسی در رده کامپکت نامید. اما این دوربین‌ها بهترین مکمل برای تلفن‌های همراه شما هستند. اگر از عکاسی با گوشی تلفن همراهتان رضایت ندارید و می‌خواهید با کمترین هزینه و کمترین دانش عکاسی، در مسافرت‌ها و مهمانی‌ها، عکس‌هایی بسیار بهتر بگیرید، دوربین Canon PowerShot IXUS 185 یکی از بهترین گزینه‌های شماست.

این دوربین اندازه‌ای بسیار کوچک و کاربری بسیار ساده و راحت دارد و شامل چیزی می‌شود که همواره دوست داریم تا در گوشی‌های هوشمند هم ببینیم: یک لنز زوم با بزرگنمایی 8 برابر که می‌تواند فاصله کانونی معادل یک لنز 224-28 میلی‌متر را پوشش دهد. علاوه بر این برای اینکه وقتی با آن زوم می‌کنید، لرزش کمتری داشته باشید، لرزشگیر اختصاصی کانن هم روی این لنز قرار گرفته است.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای گرفتن عکس سلفی که باید بدانید

این لنز دارای قابلیت ماکرو هم هست و می‌توانید تا 1 سانتی‌متری سوژه هم به آن نزدیک شوید و حتی از فلاش هم استفاده کنید. طبیعتاً فلاش روی این دوربین هم بسیار قوی تر از فلاش روی تلفن‌های همراه است و در نور کم می‌تواند قرمزی چشم سوژه‌ها را نیز برطرف کند.

دوربین Canon PowerShot SX540 HS

دوربین کانن پاورشات SX540 HS یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی کامپکت موجود در بازار است. البته وقتی آن را در دست می‌گیرید ممکن احساس کنید که بیشتر شبیه به دوربین‌های بدون آینه یا DSLR کوچک است. اما از آنجا که این دوربین دارای حسگری با اندازه کوچک است، آن را در رده دوربین‌های کامپکت دسته‌بندی می‌کنیم.

دلیل این بدنه بزرگ هم لنز بزرگ با قابلیت زوم بالا در این دوربین است. دوربین SX540 HS بهترین دوربین عکاسی برای کسانی است که می‌خواهند با کمترین هزینه، از مناظر دور عکاسی کنند.

حسگر این دوربین از نوع BSI-CMOS با رزولوشن 20 مگاپیکسل است و به واسطه پردازشگر پرسرعت DIGIC 6 اختصاصی کانن می‌تواند در نور کم با حساسیت ISO 3200 هم عکاسی کند. بنابراین قطعاً در نور کم، کیفیتی بسیار بهتر از گوشی‌های موبایل خواهد داشت. امکان عکس‌برداری 5.9 فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری Full HD از نتایج استفاده از این پردازشگر پرسرعت است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیمات دوربین گوشی برای عکس سلفی

دوربین Fujifilm X-T200

وقتی دوربین فوجی X-T200 حس دنیای قدیم عکاسی با دوربین‌های SLR نگاتیوی را به شما می‌دهد. البته این دوربین بسیار سبک‌تر  کوچک‌تر از دوربین‌های قدیمی است، اما بدنه فلزی آن و شکل طراحی‌اش بسیار نوستالوژیک و لذت‌بخش است. مهم‌ترین تفاوت هم در نمایشگر بزرگ 3.5 اینچی آن است که با رزولوشن 2.760 نقطه‌ای، تقریباً دو برابر اغلب دوربین‌های دیجیتال هم رده خودش، دقت دارد.

این نمایشگر لمسی را می‌توانید به راحتی به اطراف باز کرده و بچرخانید و در جهات مختلف از آن برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری استفاده کنید. حسگر APS-C این دوربین 24.2 مگاپیکسل رزولوشن دارد و  می‌توانید از سری لنز‌های مانت X فوجی روی آن استفاده کنید. در این دوربین علاوه بر نمایشگر، منظره‌یاب نوری الکترونیکی هم با رزولوشن 2.360 هزار نقطه وجود دارد که برای عکاسی در نور زیاد کاربرد بسیار زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *