تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی در سال 1400

بهترین لپ تاپ های دانشجویی در سال 1400

لپ تاپ در دوره ی دانشجویی یکی از ضروری ترین وسایلی است که تقریبا برای هر رشته ای ( مخصوصا در دوران کرونا و آموزش مجازی) نیاز است. اما دسته بندی لپ تاپ ها بر اساس فیلتر صرفا دانشجویی، کاری بسیار دشوار است که نیاز به تحقیقات فراوان و آشنایی جزیی با کلیات رشته های دانشگاهی دارد. در این بخش می خواهیم بهترین لپ تاپ های دانشجویی در سال 1400 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی در سال 1400 را بشناسید

ایسر اسپایر 3 سری A315

لپ‌تاپ‌های اسپایر 3 ایسر به‌صورت کلی یکی از سری لپ‌تاپ‌های اقتصادی برتر بازار محسوب می‌شود که مدل‌های مختلفی از بازه قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان تا مدل‌هایی با قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان را دربرمی‌گیرد. اگر بخواهید با کمترین هزینه‌ی ممکن کامپیوتر قابل‌حمل مناسبی بخرید، می‌توانید یکی از مدل‌های اقتصادی سری اسپایر ۳ را با کد A315 تهیه کنید؛ مدل‌هایی که از ۸ گیگابایت رم، پردازنده‌ی سلرون N4000 اینتل و حافظه‌ای هیبریدی شامل یک ترابایت هارددیسک و ۱۲۸ گیگابایت SSD بهره می‌برند. اسپایر 3 A315 جزو معدود لپ‌تاپ‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان است که هم SSD و هم ۸ گیگابایت رم دارد.

با اینکه عملکرد پردازنده‌ی دستگاه تعریفی ندارد، ولی حافظه‌ی SSD و این مقدار رم کمک می‌کند تا در استفاده‌های روزمره مثل گشت‌وگذار در اینترنت، تماشای فیلم یا کار با نرم‌افزارهای آفیس مثل ورد و اکسل با مشکل حادی مواجه نشوید. یکی دیگر از امکانات جذاب دیگر لپ‌تاپ اسپایر 3 A315، روکش مات نمایشگرش است که جلوی انعکاس نور را می‌گیرد. به‌علاوه، این دستگاه طیف گسترده‌ای از درگاه‌ها ازجمله درگاه شبکه، خروجی HDMI و درگاه‌های USB 3.0 و USB 2.0 را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های طراحی سه بعدی برای گوشی

ایسوس ویووبوک R565MA

اگر قید حافظه SSD و ۸ گیگابایت رم را بزنید، می‌توانید با قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان، یکی از لپ‌تاپ‌های ایسوس ویووبوک 15 را تهیه کنید. مدل R565MA با اینکه عملکرد به‌مراتب ضعیف‌تری در مقایسه با ایسر A315 دارد، ولی از بدنه‌ای کوچک‌تر و جمع‌وجورتر و همچنین نمایشگری دقیق‌تر با رزولوشن Full HD بهره می‌برد. تایوانی‌ها در ساخت این مدل، تا جای ممکن حاشیه اطراف نمایشگر را باریک کرده‌اند تا دستگاه، طراحی مدرن‌تر و کوچک‌تری داشته باشد. نمایشگر به لطف رزولوشن Full HD، تصاویر دقیق‌تر و به‌اصطلاح «شارپ‌تری» را تولید می‌کند؛ بنابراین برای کسانی که زیاد با لپ‌تاپشان فیلم تماشا می‌کنند یا زیاد با متون سروکار دارند، گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود. مورد آخر اینکه، ویووبوک R565MA جزو معدود لپ‌تاپ‌ها در این بازه‌ی قیمت به‌حساب می‌آید که به درگاه USB نوع C مجهز شده است.

ایسر اسپایر 3 سری A315

با افزایش بودجه به حدود ۱۲ میلیون تومان، می‌توانید مدل دیگری از اسپایر 3 ایسر را با سخت‌افزار بهتری تهیه کنید؛ مدلی از سری A315 که این بار به پردازنده رایزن 3200U شرکت AMD در کنار حافظه SSD از نوع NVMe و ۸ گیگابایت رم مجهز شده است. با چنین سخت‌افزاری می‌توانید یک سری کارهای سنگین‌تر مثل ویرایش عکس و استفاده از نرم‌افزارهای مهندسی هم انجام دهید. به‌علاوه برخلاف مدل ارزان‌تر، این مدل از نمایشگری با رزولوشن Full HD بهره می‌برد. سایر مشخصات A315 شامل روکش مات نمایشگر و انواع و اقسام درگاه‌ها شامل HDMI، شبکه و USB 3.0 و USB 2.0 می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های دی جی برای کامپیوتر

لنوو تینک بوک 15

تینک بوک 15 لنوو تنها لپ‌تاپی است که در بازه‌ی قیمتی پیشنهاد می‌دهیم؛ چراکه کامل‌ترین کامپیوتر قابل‌حمل در این بازه‌ی قیمتی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از نسل یازدهم پردازنده‌ی Core i3 با پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics Xe بهره می‌برد که در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD NVMe تجربه خوب و روانی را برای کامپیوتری در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان ارائه می‌دهد؛ بنابراین هنگام انجام همه کارهای روزمره مثل مرورگری اینترنت با تب‌های زیاد، ویرایش فایل‌های سنگین ورد و اکسل، ویرایش عکس با فتوشاپ و اجرای انواع برنامه‌های مهندسی با مشکلی مواجه نمی‌شوید. حتی می‌توانید بازی‌های سبکی مثل فیفا یا فورتنایت را هم به‌صورت تفننی اجرا کنید. از نظر درگاه‌ها هم، تینک بوک 15 کامل است و حتی از درگاه USB نوع C هم بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *