مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید

بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید

بدون شک استفاده از اینترنت به یکی از عادت های هر روزه ما تبدیل شده است. در این میان پیدایش انواع نسل های اینترنت موجب پیشرفت و توسعه آن شده است. بارزترین تفاوتی که در نسل های مختلف اینترنت می توان دید تفاوت در سرعت آن ها است. سرعت پایین اینترنت علاوه بر خستگی و اتلاف وقت، باعث می‌شود به بسیاری از کارهای خود نرسید. در این بخش می خواهیم بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید را بشناسید

Fast Speed Test

برنامه Fast Speed Test، توسط شرکت نتفلیکس (Netflix) جهت انجام تست سرعت اینترنت به کاربران ارائه شده است. استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و برای همگان میسر است. برنامه Fast Speed Test، سرعت اتصال به اینترنت را بررسی می‌کند و نتیجه را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید با زدن دکمه “Show More Info” ، تمام اطلاعات مرتبط با اتصال اینترنت خود مانند تأخیر در بارگذاری، سرعت بارگذاری، اطلاعات مشتری، سرورهای مورد استفاده و آدرس IP را ببینید. همچنین می‌توانید نتایج بررسی سرعت اینترنت را در تاریخچه برنامه ذخیره نمایید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اعمال محدودیت برای برنامه های ویندوز 10

SpeedTest

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای تست سرعت اینترنت در سراسر جهان، برنامه SpeedTest از شرکت Ookla است. محیط این برنامه شبیه وب‌سایت آن طراحی شده و با استفاده از آن می‌توانید تست پینگ، سرعت بارگیری، بارگذاری، تست سرعت از سرورهای مختلف، نمودار زمان اتصال مداوم و … را مشاهده کنید. از جمله نقاط مثبت برنامه SpeedTest، استفاده آسان، نمایش اطلاعات دقیق و گزینه تست سرعت از سرور دیگر و … می‌باشد. اگرچه وجود تبلیغات زیاد و نمایش اطلاعات دقیق و جزئی برای بسیاری از کاربران آزاردهنده و طاقت فرسا است ولی همان‌طور که گفتیم این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های کاربردی جهت تست سرعت اینترنت می‌باشد.

SpeedTest Master

یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند و پرکاربرد تست سرعت اینترنت که برای دستگاه‌های اندرویدی ساخته شده، برنامه SpeedTest Master می‌باشد. این برنامه علاوه بر امکان تست سرعت اینترنت، دارای ردیاب وای-فای، تست پینگ، نمایش قدرت سیگنال وای-فای، تجزیه و تحلیل کانال وای-فای و مصرف داده است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل نویز میکروفون در ویندوز

جهت انجام تست سریع سرعت، برنامه را باز کنید و دکمه Start را فشار دهید. پس از اتمام تست، جزئیاتی مانند سرعت بارگذاری/ بارگیری، پینگ و …. نشان داده خواهد شد. البته بعد از هربار انجام تست سرعت، تبلیغاتی بر روی صفحه نمایش گوشی نشان داده خواهد شد. هرچند بسیاری از کاربران به خاطر تبلیغات زیاد و انجام محدود تست توسط نسخه رایگان، ناراضی هستند ولی با این وجود استفاده آسان و نمایش دقیق و کامل اطلاعات، بسیاری از کاربران را مجذوب خود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *