ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تقسیم بندی صفحه نمایش در ویندوز

تقسیم بندی صفحه نمایش در ویندوز

ویندوز همیشه با امکان اجرای چندین برنامه به طور هم زمان و سهولت نسبی برای جابجایی بین آن ها، یک محیط عالی برای اجرای چند وظیفه ای (multitasking) بوده است. گاهی هنگام استفاده از کامپیوتر شاید بخواهید صفحه نمایش را چند قسمت کنید. در این بخش می خواهیم روش های تقسیم بندی صفحه نمایش در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های تقسیم بندی صفحه نمایش در ویندوز

استفاده از نرم‌افزار WindowsGrid

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که سریع و آسان layout سیستم عامل Windows خود را در شبکه‎ای (Grid) پویا قرار دهند. با کلیک راست کردن هنگام جابه‌جا کردن پنجره می‌توانید حالت Grid Snap را  در نرم‌افزار WindowGrid فعال کنید.

استفاده از نرم‌افزار GridMove

نرم‌افزار GridMove مدیریت پنجره‌ها را در سیستم عامل Windows آسان‌تر می‌کند. کافی است یک Grid تصویری در دسکتاپ خود تعریف کنید تا grid خود را ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های کاهش حجم ویدیو در موبایل

استفاده از نرم‌افزار AltDrag

این نرم افزار به کاربران سیستم عامل Windows اجازه می‌دهد که پنجره‌های خود را در مسیر جدیدی جابه‌جا کنند و سایز آن‌ها را تغییر دهند.

استفاده از نرم‌افزار Divvy

نرم‌افزار Divvy نرم‌افزاری جدید و مناسب مدیریت فضای کاری شما است و این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا صفحه نمایش خود را به چند بخش کامل تقسیم کنید.

نرم‌افزار Shutter Split Screen

نرم‌افزار Shutter Split Screen به شما اجازه می‌دهد بین مرورگر و فایل متنی خود رفت و برگشت داشته باشید. این نرم‌افزار برای مانیتورهای Wide Screen، Multi-screen و صفحه نمایش Ultra HD که ۴K، ۵K و ۸K قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *