آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش تنظیمات دوربین گوشی برای عکس سلفی

تنظیمات دوربین گوشی برای عکس سلفی

بارها در مهمانی‌های مختلف برای یادگاری از آن شب، عکس سلفی گرفته‌اید و هیچ‌کدام مورد پسندتان نبوده است؟ در نهایت از سلفی گرفتن خسته و نا امید شده‌اید؟ در این بخش با ما همراه باشید تا تنظیمات دوربین گوشی برای عکس سلفی را یاد بگیرید.

تنظیمات دوربین گوشی برای عکس سلفی

وضوح تصویر یا رزولوشن

در قسمت تنظیمات دوربین موبایل بالاترین گزینه رزولوشن را برای ثبت عکس‌هایی با جزئیات انتخاب کنید.

خطوط گرید (قانون یک سوم در عکاسی)

با فعال کردن خطوط گرید در گوشی تلفن همراه، قانون یک سوم در عکاسی را فعال ‌کنید. با تقسیم صفحه، سوژه در بهترین منطقه تصویر و کادر بندی قرار می‌گیرد. خطوط گرید تصویر را از جهت‌های افقی و عمودی به سه قسمت تقسیم می‌کنند و در مجموع 9 قسمت روی صفحه ایجاد می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
دردسرهای هوای سرد: محافظت از دوربین خود در سرما

این تقسیم بندی چشم ببینده را، به سمت جالب‌ترین قسمت تصویر و نقطه کانونی سلفی جلب می‌کند و از حواس‌پرتی در دیگر قسمت‌های عکس جلوگیری می‌کند در گوشی‌های اندروید اپلیکیشن دوربین را باز می‌کنید و روی گزینه  Settings کلیک می‌کنید و گزینه Grid Lines  را فعال می‌کنید.

تنظیم فوکوس دوربین

برای واضح بودن سوژه عکس، می‌توانید از گزینه فوکوس استفاده کنید. در گوشی‌های موبایل جدید به صورت پیش فرض پس از باز کردن برنامه دوربین، این گزینه در روی صفحه وجود دارد. با ضربه زدن روی صفحه گوشی یک آیکون مربع یا دایره ظاهر می‌شود، که برای فوکوس تصویر است.

تنظیم ISO

ISO میزان حسایست لنز دوربین به نورمحیط است. در گوشی‌های موبایل این عدد به صورت پیش‌فرض تنظیم شده است. اما اگر می‌خواهید نتیجه دقیق‌تری بگیرید، به صورت دستی آن را تغییر دهید. هرچه میزان عدد ISO بالاتر باشد، حساسیت لنز دوربین به نور بالا می‌رود. اگر می‌خواهید در شرایط نور کم عکاسی کنید، بهتر است عدد آن را بالا ببرید. البته دقت کنید زیاد آن را افزایش ندهید. زیرا بالا بردن بیش از اندازه ISO باعث ایجاد دانه در تصاویر یا نویز می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
دوربین فول فریم لایکا Q2 مونوکروم معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *