آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش تکنیک های عکاسی موشن

تکنیک های عکاسی موشن

احتمالا عکس‌هایی را دیده‌اید که به خوبی حرکت را نشان داده‌اند و ممکن است دوست داشته باشید این عکس‌ها را شبیه‌سازی کنید. روش‌های مختلفی برای عکاسی موشن وجود دارد و هرکدام نیز هدف متفاوت‌تری دارد. در این بخش می خواهیم تکنیک های عکاسی موشن را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید بصورت حرفه ای در این زمینه عمل کنید.

تکنیک های عکاسی موشن

سوژه تار، بکگراند واضح

برای مثال تصور کنید در حال عکاسی از یک قطار هستید و یک ردیف درخت هم در پشت آن و کنار خیابان وجود دارد. شما می‌توانید قطار را تار کنید و درخت‌ها را به صورت واضح به تصویر بکشید. با این کار بیننده به راحتی متوجه می‌شود که قطار در حال حرکت با سرعت بالا است. برای اجرای این تکنیک شما باید از سرعت شاتر پائین استفاده کنید. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از سرعت شاتر پائین، استفاده از سه پایه ضروری است. معمولا از این تکنیک عکاسی موشن برای عکاسی از اتوبان‌ها و خیابان‌های شلوغ در شب استفاده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
اموزش لینک کردن Dji FPV

بکگراند تار، سوژه واضح

تکنیک دوم سوژه را واضح نگه می‌دارد اما بکگراند را تار می‌کند. برای مثال فرض کنید یک نفر جلوی قطار ایستاده است. شما می‌توانید با تار کردن قطار و واضح نگه داشتن سوژه، احساس حرکت و سرعت را به بیننده انتقال دهید. در این متد هم استفاده از سرعت شاتر پائین ضروری است.

محاسبه سرعت شاتر مناسب

برای خیلی از عکاس‌های مبتدی محاسبه‌ سرعت شاتر مناسب برای هر عکس کار سختی است و سوال اکثر افراد این است که چه سرعت شاتری برای آن‌ها مناسب است؟ البته باید به یاد داشته باشید که هر شرایطی منحصر به فرد است و بسته به شرایط باید از سرعت شاترهای مختلفی استفاده کنید.

مشکل احتمالی: نور زیاد

هنگامی که از سرعت شاتر خیلی آهسته برای تار کردن عناصر تصویر استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که نور زیادی به سنسور برسد و عکس شما را تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع، یکی از مشکلات فراگیر در عکاسی موشن است اما چند راه حل برای برطرف کردن آن وجود دارد. اول از همه دیافراگم دوربین را بررسی کنید. هرچقدر دیافراگم بازتر باشد، نور بیشتری وارد دوربین خواهد شد و باعث خراب شدن تصویر نهایی می‌شود. سعی کنید دیافراگم را تا جای ممکن ببندید تا احتمال بروز این مشکل را کاهش دهید. سپس تنظیمات ایزو را هم بررسی کنید. در صورتی که ایزو روی مقدار خیلی زیادی تنظیم شده باشد، سنسور دوربین به شدت نسبت به نور حساس خواهد شد و ممکن است باعث ایجاد نویز ناخواسته نیز در تصاویر شما شود.

این مطلب را هم ببینید
دوربین دیجیتال و تاریخچه آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *