مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور The proxy server is refusing connections در فایرفاکس

رفع ارور The proxy server is refusing connections در فایرفاکس

موزیلا فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگرها در دنیا خصوصا برای برنامه نویسان و طراحان می باشد. اما با وجود قابلیت های بسیار ، خطاهایی نیز در آن مشاهده شده است. در این بخش قصد داریم روش های رفع ارور The proxy server is refusing connections در فایرفاکس را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم.

روش های رفع ارور The proxy server is refusing connections در فایرفاکس

شناساندن خودکار تنظیمات پروکسی به فایرفاکس

این مسئله به این دلیل پیش می‌آید که فایرفاکس برای استفاده از پروکسی سیستم پیکربندی نشده است. برای حل این مشکل پروکسی در فایرفاکس باید تنظیمات پیش فرض آن را تغییر دهید. به این ترتیب مرورگر مجبور به شناسایی خودکار تنظیمات پروکسی می‌شود. برای انجام این کار باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا مرورگر فایرفاکس خود را باز کنید. در قسمت بالا سمت راست آن روی دکمه منو همبرگری کلیک کنید. سپس در پنجره جدید باز شده روی Options کلیک کنید.
  • در پنجره جدید از منوی عمودی سمت چپ صفحه، روی تب General بزنید. سپس با اسکرول کردن موس به سمت پایین گزینه Network Settings را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید تا منوی پیشرفته آن باز شود.
  • در پنجره باز شده به کمک گزینه Use system proxy settings دسترسی اینترنت به پیکربندی پروکسی را تغییر دهید و گزینه No Proxy را فعال کنید.
  • سپس روی OK بزنید تا تغییرات اعمال شود. مرورگر خود را مجدد راه‌اندازی کنید. سعی کنید به همان صفحه‌ای که نمی‌توانستید وارد شوید، بروید. اگر مشکل برطرف نشده بود، به سراغ راه حل بعدی بروید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فرمت HEIC به JPG در اندروید

افزودن URL پورت SSL به لیست مجاز

گاهی علت ارور The Proxy Server Is Refusing Connections مربوط به زمانی است که سعی می‌کنید به URL دسترسی پیدا کنید که شامل پورت جایگزین برای اتصال SSL است. برای حل رفع مشکل پروکسی در فایرفاکس باید به پیکربندی سرور پروکسی بروید. URL پورت مورد نظر را با پورت SSL جایگزین کنید.

برای افزودن پورت SSL مسدود شده به لیست مجاز باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا باید نشانی اینترنتی را که ارور The Proxy Server Is Refusing Connections را ایجاد می‌کند، بررسی کنید. در این بررسی باید ببینید آن نشانی حاوی شواهدی از پورتی که به طور فعال استفاده می‌شود، هست یا خیر.
  • پس از شناسایی پورت مشکل ساز، به تنظیمات پیکربندی پروکسی خود بروید. به دنبال تنظیماتی بگردید که به شما امکان می‌دهد پورت را به عنوان پورت SSL جایگزین کنید.
  • پس از انجام این کار، پیکربندی جدید را ذخیره کنید و کامپیوتر را مجدد راه‌اندازی کنید.
  • حال مجدد بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل پروکسی در فایرفاکس برطرف نشده بود، به سراغ روش بعدی بروید.
این مطلب را هم ببینید
برای ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ این کارها رو انجام بدید

تغییر به یک پروکسی HTTPS

هنگام تلاش برای دسترسی به FTP از طریق پروکسی HTTP، ممکن است با ارور The Proxy Server Is Refusing Connections مواجه شوید. اگر پروکسی شما یک پروکسی HTTPS است با تغییر آن به پروتکل HTTPS ممکن است بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

غیر فعال کردن تنظیم دستی پروکسی

در ویندوز ۱۰، در قسمت پنل تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن برای راه‌اندازی پروکسی استفاده کنید. اگر ارور The Proxy Server Is Refusing Connections را در فایرفاکس دریافت می‌کنید، باید به طور موقت آن را غیر فعال کنید.

برای این منظور با فشردن کلیک ترکیبی Win + I تنظیمات ویندوز را باز کنید. سپس از گزینه Network & Internet وارد بخش Proxy شوید. در این پنجره مطمئن شوید گزینه Automatically Detect Settings فعال است و گزینه Manual Proxy غیر فعال کنید.

1 دیدگاه در “آموزش رفع ارور The proxy server is refusing connections در فایرفاکس

  1. علی گفت:

    ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *