ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل خاموش نشدن کامپیوتر

رفع مشکل خاموش نشدن کامپیوتر

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار کردن با سیستم عامل ویندوز با آن مواجه شوید، خاموش نشدن ویندوز بعد از فشردن دکمه پاور است که طبیعتا می تواند فرایند کار با کامپیوتر را کمی مختل سازد. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل خاموش نشدن کامپیوتر در سیستم عامل ویندوز را به شما همراهان گرامی آموزش دهم.

روش های رفع مشکل خاموش نشدن کامپیوتر

آپدیت کردن ویندوز

آپدیت کردن ویندوز می تواند مشکلات موجود در ویندوز را در برخی موارد حل کند. با روش قبلی سیستم را خاموش و روشن کنید و اقدام به آپدیت کردن ویندوز خود کنید. برای این کار استارت را بزنید و Settings را انتخاب کنید. به بخش Updates & Security بروید. روی دکمه Check for updates کلیک کنید و منتظر بمانید تا در صورت وجود آپدیت، به صورت خودکار دانلود و نصب شود. در صورت وجود مشکل در آپدیت کردن، در سرچ استارت Troubleshoot را تایپ و برنامه آن را اجرا کنید.

Windows Update را انتخاب کنید و Run the troubleshooter را بزنید. در صورت نیاز، گزینه Try troubleshooting as an administrator را انتخاب کنید. روی Apply this fix کلیک کنید. در نهایت Close the troubleshooter را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر فونت ها در ویندوز 10

غیر فعال کردن Hybrid Shutdown

به کنترل پنل بروید و Power Options را سرچ و انتخاب کنید. سپس در منوی سمت چپ صفحه گزینه Choose what the power button does را بزنید. روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. سپس Turn on fast startup (recommended را غیر فعال کنید و روی Save کلیک کنید و تنظیمات را ببندید.

غیر فعال کردن Fast startup

استفاده از ویژگی راه انداری سریع یا Fast startup می تواند مشکلاتی را در زمینه خاموش نشدن لپ تاپ بعد از بستن درب و.. به وجود آورد. برای غیر فعال کردن آن به کنترل پنل بروید و Power Options را سرچ و آن را باز کنید. در پنل سمت چپ، گزینه Choose what the power button does را بزنید. سپس روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. گزینه Turn on fast startup را غیر فعال کرده و روی Save changes کلیک کنید.

تعمیر فایل های سیستمی

در مواردی ممکن است فایل های سیستمی در ویندوز ۱۰ و.. آسیب دیده باشد. برای تعمیر آن ها در سرچ ویندوز عبارت cmd را تایپ کرده و روی برنامه Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید. در صورت نیاز Yes را بزنید. عبارت sfc /scannow را تایپ کرده و اینتر را بزنید. بین sfc و /scannow حتما یک فاصله بگذارید

sfc /scannow

خاموش کردن کامپیوتر با دستور CMD

در هنگام بررسی علت خاموش نشدن کیس کامپیوتر، با این روش دستوری برای بستن برنامه ها اعمال می کنید و کامپیوتر باید کامل خاموش شود. با روش قبلی CMD را باز کنید و دستور زیر را تایپ و اینتر کنید.

shutdown /p

احتمال دارد کامپیوتر خاموش شده و مشکل رفع شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش بازیابی رمز ویندوز 10

ریستور کردن ویندوز

اگر هنوز هم مشکل شما رفع نشد و از ویندوز بکاپ دارید، می توانید با کمک ویندوز ریستور، کامپیوتر خود را به حالت قبل رخ دادن مشکل ریستور کنید. کنترل پنل را باز کنید و Recovery را سرچ و انتخاب کنید. System restore را باز کنید. روی Next کلیک کنید. بکاپ مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید و Next را بزنید. Finish را بزنید. پس از اتمام عملیات، سیستم را خاموش  و چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *