مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

موزیلا فایرفاکس یکی از مرورگرهای محبوب در جهان است. یکی از خطاهایی که کاربرن هنگام استفاده از این مرورگر با آن مواجه می شوند ، Server not found است. به طور کلی ارور Server not Found ممکن است در هر مرورگری از جمله موزیلا فایرفاکس نشان داده شود که به معنی عدم امکان برقراری ارتباط بین مرورگر و وبسایت می باشد. اگر می خواهید روش های رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

تنظیمات پروکسی در فایرفاکس

برای حل مشکل Server not Found در فایرفاکس، دکمه منو (علامت سه خط) در گوشه سمت راست و بالای برنامه را بزنید و به تنظیمات یا Settings بروید. سپس به قسمت Advanced رفته و تب Network را انتخاب کنید. در آپدیت های جدید تر این برنامه، Network Settings را به صورت مستقیم در انتهای لیست تنظیمات خواهید دید که کافیست روی آن کلیک کنید. حال در پنجره باز شده گزینه No Proxy را انتخاب کنید و با کلیک روی OK تنظیمات را ذخیره کنید.

این مطلب را هم ببینید
موس گیمینگ با موس معمولی چه تفاوتی دارد؟

بررسی تنظیمات DNS داخلی فایرفاکس

فایرفاکس از فناوری DNS پیشفرض استفاده می کند تا سرعت خود را بهبود بخشد. برای تغییر این تنظیم، برنامه را باز کرده و در قسمت آدرس عبارت about:config را تایپ و اینتر کنید. با این کار هشداری به شما نشان داده می شود که باید I accept the risk را انتخاب کنید. سپس در لیست دکمه کنترل را نگه داشته و راست کلیک کنید. سپس New و بعد Boolean را انتخاب کنید. در قسمت Enter the preference name باید عبارت network.dns.disablePrefetch را وارد و سپس OK را بزنید. در پیام نشان داده شده True و سپس OK را بزنید.

غیر فعال کردن IPv6

فایرفاکس به طور پیش فرض IPv6 را فعال می کند. برای حل مشکل می توانید IPv6 را غیر فعال کنید و چک کنید که آیا مشکل حل می شود یا خیر. مجدد در قسمت آدرس عبارت about:config را تایپ کرده و در پیام نشان داده شده I accept the risk! را انتخاب کنید. سپس در فیلد سرچ که مشاهده می کنید، عبارت network.dns.disableIPv6 را سرچ کنید. پس از پیدا کردن روی آن دابل کلیک کرده تا Value آن به true تغییر پیدا کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل از کار افتادن Windows Defender در ویندوز

ویروس کشی کردن کامپیوتر

برخی از بد افزار ها هم وجود دارند که هدف آن ها اختلال در کار فایرفاکس است. برای مقابله با آن ها آنتی ویروس خود را آپدیت کنید و کل سیستم را اسکن کنید تا در صورت وجود بد افزار، حذف شوند و مشکل شما رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *