ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم نمایش زیرنویس فارسی در PotPlayer

رفع مشکل عدم نمایش زیرنویس فارسی در PotPlayer

پات پلیر با ویژگی های بارز خود جزء محبوب ترین پلیرهای جهان محسوب میشود. رابط کاربری ساده این نرم افزار ، کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است. اما کاربران زیادی با مشکل ناخوانا بودن زیرنویس در PotPlayer یا مشکل برعکس بودن زیرنویس در PotPlayer مواجه هستند. در این مطلب می خواهیم روش های رفع مشکل عدم نمایش زیرنویس فارسی در PotPlayer را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل عدم نمایش زیرنویس فارسی در PotPlayer

برای باز کردن فیلم یا موسیقی خود کافیست که از منو (سه خط عمودی در سمت چپ) کلیک کنید و گزینه Open File(s) را انتخاب کنید و یا کلید F3 صفحه کلید خود را فشار دهید. روش دیگری که برای باز کردن فایل های صوتی و تصویری خود می توانید استفاده کنید این است که فایل را کلیک راست کنید و از قسمت Open With… برنامه PotPlayer را انتخاب کنید. یا اینکه روی فایل خود دابل کلیک کنید تا فایل شما در پات پلیر باز شود. برای انجام این کار از منوی برنامه گزینه Preferences (یا کلید F5 صفحه کلید) را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ Razer Book 13 معرفی شد

در پنجره ظاهر شده, در سمت چپ به بخش Association بروید. در این بخش، گزینه Select All را انتخاب کنید و Apply را کلیک کنید. با انجام مراحل بالا از این به بعد فایل های چند رسانه ای شما در برنامه پات پلیر باز خواهد شد. حالا اگر فایل شما زیرنویس دارد و با مشکل نشان ندادن زیرنویس در  PotPlayer یا مشکلات مشابه روبرو هستید کافیست که مراحل زیر ا دنبال کنید.

مشکل نمایش زیرنویس در PotPlayer

کلید F5 صفحه کلید را فشار دهید تا تنظیمات برنامه برای شما باز شود؛ در اینجا به بخش Subtitle وارد شوید. در بخش Subtitle, سربرگ Font Style را انتخاب کنید. در سربرگ Font Style؛ گزینه Charset و سپس Arabic را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر  فیلم هایی که دارای زیرنویس انگلیسی هستند را تماشا می کنید در اینجا به جای Arabic باید؛ Default را انتخاب کنید. برای شخصی سازی زیرنویس های خود در این بخش می توانید رنگ؛ فونت و اندازه متن را تغییر دهید. برای اعمال تغییرات گزینه Apply را کلیک کنید و برای خروج از صفحه تنظیمات Esc صفحه کلید را فشار دهید.

این مطلب را هم ببینید
گیمرهای حرفه ای از این تجهیزات استفاده می کنند

استفاه از Control Panel

برای حل مشکل نشان ندادن زیرنویس در PotPlayer کافیست که کنترل پنل برنامه استفاده کنید. از طریق کنترل پنل شما می توانید صدا، نور، رنگ و سایر تنظیمات را تغییر دهید. برای استفاده از کنترل پنل؛ برنامه را باز کنید و Control Panel را انتخاب کنید و یا فقط کلید F3 صفحه کلید خود را فشار دهید.

حالا پنجره کنترل پنل برای شما نمایش داده می شود که شامل چهار سربرگ  “Audio”، “Video”، “Subtitle” و “Playback” است.

  • Audio – برای اینکه در صدای خروجی فیلم یا موسیقی در حال پخش تغییری ایجاد کنید از این سربرگ استفاده خواهید کرد.
  • Video – برای تغییر مقدار نور، کنتراست و اشباع رنگ از این سربرگ استفاده خواهید کرد.
  • Subtitle – فونت و محل قرارگیری زیرنویس فیلم را مشخص خواهید کرد.
  • Playback – برای دسترسی به دکمه های کنترل ویدیو یا موسیقی استفاده خواهد شد.

2 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل عدم نمایش زیرنویس فارسی در PotPlayer

  1. پادنا گفت:

    بسیار متشکرم از راهنمایی شما
    مشکل من رفع شد
    برای شما موفقیت روزافزون را طلب می کنم

    1. payatel گفت:

      خوشحالیم که مطلب مفید بوده🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *