ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش شخصی سازی نشانگر موس در ویندوز 10

شخصی سازی نشانگر موس در ویندوز 10

موس سالهاست که جزو جدایی ناپذیری از زندگی دیجیتال ماست و به همین دلیل تنظیم صحیح و مناسب آن بسیار ضروری است. با حرکت دادن موس ، یک نشانگر بر روی صفحه نمایش به حرکت در می آید. اگر می خواهید نحوه شخصی سازی نشانگر موس در ویندوز 10 را یاد بگیرید ، این مطلب را از دست ندهید.

شخصی سازی نشانگر موس در ویندوز 10

بر روی منوی استارت کلیک و عبارت Mouse را جستجو کنید. در قسمت نتایج بر روی گزینه Change your mouse settings کلیک کنید تا به منو تنظیمات ماوس هدایت شوید. در پنجره باز شده و در سمت راست آن بر روی Additional mouse options کلیک کنید. اکنون در پنجره Mouse Properties به زبانه Pointers بروید. اولین گزینه‌ای که مشاهده خواهید کرد Scheme است. در اینجا هم مانند ویندوز 7 با کلیک بر روی منوی کشویی این گزینه می‌توانید چند ده نشانگر مختلف با شکل‌های متنوع را انتخاب کنید. این شکل‌ها مجموعه‌ای از تصاویر ثابت و متحرک هستند که می‌توانید آن‌ها را جایگزین پیکانی که به صورت پیش‌فرض شکل نشانگر ماوس است کنید.

این مطلب را هم ببینید
تجربه سوپردیوایس هواوی در ورزش

این نشانگرها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی شدند تا کاربرانی که از رزولوشن بالا استفاده می‌کنند یا رنگ سفید پیش‌فرض را به راحتی نمی‌بینند بتوانند به شخصی سازی نشانگر موس در ویندوز خود بپردازند. شما با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید پیش‌نمایش آن‌ها را در همان پنجره ببینید. هنگامی که نشانگر مورد نظر خود را پیدا کردید آن را انتخاب و سپس بر روی دکمه Apply کلیک کنید. همچنین می‌توانید دوباره به منو Mouse Properties برگردید تا هر کدام از تنظیمات اضافی را که خواستید فعال کنید. مثلا با فعال کردن گزینه Enable pointer shadow یک سایه به نشانگر افزوده می‌شود.

علاوه بر این در همان Pointers با کلیک بر روی دکمه Browse که مسیر C:WindowsCursors را برایتان باز می‌کند می‌توانید صدها شکل و طرح مختلف را برای هر کدام از حالت‌ها و وظایف ماوس انتخاب کنید. برای این کار کافی است یکی از حالت‌ها مثلا حالت Busy را انتخاب و بعد با کلیک بر روی Browse شکل دلخواهتان را برای آن حالت انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد هم بر روی دکمه Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رمز گذاشتن بر روی پوشه ها در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *