اخبار تکنولوژی

اسپیکرهای جدید سونی با نام های SRS-RA5000 و SRS-RA3000 رونمایی شد

اسپیکرهای جدید سونی

شرکت سونی محصولات خلاقانه‌ی زیادی را به بازار عرضه کرده است و امروزه به‌عنوان دهمین شرکت تکنولوژی بزرگ دنیا از نظر درآمد شناخته می‌شود. اسپیکرهای جدید سونی که به تازگی رونمایی شده اند کاملا بیسیم بوده و مجهز به فناوری غوطه‌ور کننده Sony 360 Reality Audio می باشند.

اسپیکرهای جدید سونی

این اسپیکرها SRS-RA5000 و SRS-RA3000 نام دارند. همانطور که گفته شد این اسپیکرها مجهز به 360 Reality می باشند. این فناوری با پخش صداهای مختلف و صدای خواننده در یک کره مجازی در اطراف کاربر تجربه یک کنسرت موسیقی را شبیه‌سازی می‌کند. سونی اعلام کرد که این دو اسپیکر را در بهار سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌کند و اطلاعات دیگری از آنها از جمله شکل ظاهری فاش نکرد. حال نسخه انگلیسی وب سایت سونی دو صفحه محصول برای این دو اسپیکر با نام‌های SRS-RA5000 و SRS-RA3000 ایجاد کرده و اطلاعات تازه‌ای از آنها منتشر کرده است.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت از برنامه یادداشت برداری جدیدی برای ویندوز رونمایی کرد

SRS-RA5000 (تصویر فوق) مدل گران قیمت‌تر محسوب شده و از سه اسپیکر با خروجی صدا به طرف بالا، سه بلندگوی جانبی و یک ووفر برخوردار است و از High-Resolution Audio پشتیبانی می‌کند. SRS-RA3000 که تصویر آن در ادامه آمده به دو توییتر، دو رادیاتور پسیو (Passive Radiator) و درایور فول رنج (Full-range driver) مجهز شده است. هر دو اسپیکر به کمک میکروفون داخلی و «الگوریتم منحصر به فرد سونی» توانایی کالیبره کردن خود با فضای اتاق را دارند. برای کالیبره کردن SRS-RA5000 باید دکمه‌ای را فشار داد اما SRS-RA3000 به طور خودکار کالیبره می‎شود. هر دو اسپیکر از دستیار صوتی آمازون (Alexa) و گوگل (Google Assistant) پشتیبانی کرده و به کمک قابلیت Auto Volume سونی صدای آهنگ‌ها را به طور خودکار تنظیم می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی exynos2200 با گرافیک smd و پشتیبانی از رهگیر

اسپیکر SRS-RA5000 با قیمت تقریبی ۷۳۲ دلار و مدل SRS-RA3000 با قیمت ۴۳۹ دلار از ماه آینده میلادی (فوریه) به بازار عرضه خواهند شد که در مقایسه با تاریخ قبلی سونی (بهار ۲۰۲۱) کمی زودتر است و از احتمال تفاوت تاریخ عرضه این دو محصول در مناطق دیگر خبر می‌دهد.

سونی جمعه هفته قبل اعلام کرد پلتفرم 360 Reality Audio را به دستگاه صوتی و تصویری گسترش می‌دهد و از همکاری با ناشران بزرگ موسیقی و ارائه دهندگان برای شروع استریم محتواهای ویدیویی با کدک این فناوری در سال جاری میلادی خبر داد. سونی می‌گوید در حال حاضر حدودا ۴ هزار آهنگ از این فرمت پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *