عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

بررسی پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo و آموزش کار با آن

بررسی پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo

کوادکوپتر اسپارک کمبو از کمپانی محصولات پروازی DJI یک مینی کوادکوپتر است که علاوه بر تمام امکانات برجسته ی هلی شات های مدل های DJI ، به شما اجازه ی ثبت تمام لحظاتی که دوسشان دارید با عکاسی حرفه ای میدهد. در این بخش می خواهیم به بررسی پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo بپردازیم و نحوه کار با آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

بررسی پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo

  • راه اندازی سریع

با استفاده از تکنولوژی FaceAware ، کوادروتور اسپارک می تواند چهره شما را شناسایی کند و پرواز خود را از روی دست شما آغاز نماید . در این حالت تنها چند ثانیه پس از روشن شدن موتور ها ، اسپارک کمبو پرواز خود را آغاز می کند و در ارتفاعی مناسب به حالت سکون (پرواز شناور) در می آید .

  • کنترل ساده و آسان

در پکیج اسپارک کمبو تنها با استفاده از حرکات و اشاره های دست می توانید تصاویر هوایی شگفت انگیز تهیه نمایید، و به دستگاه کنترل از راه دور یا تلفن های هوشمند نیاز نخواهید داشت.

  • سهولت در خلق ویدیو های جذاب

حالت های هوشمندانه پرواز و کنترل های بصری به شما کمک می کنند تا تنها با چند ضربه بتوانید تصاویر هوایی حرفه ای و ویدیو هایی هم تراز با آثار سینمایی تهیه نمایید .

  • ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید

DJI GO 4 که اپلیکیشن تخصصی محصولات شرکت DJI به حساب می آید ، مجموعه ای از قالب های ویرایشی خودکار و فیلتر ها را در اختیار شما قرار می دهد . شما نیز با استفاده از این امکانات می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ویدیو های خود را ویرایش کنید و آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

  • حالت های هوشمندانه پرواز Spark Combo

هوشمند ، قابل اطمینان ، و فوق العاده متکی بر قابلیت های بصری

  • QuickShot ( ویدیو هایی که تنها با یک ضربه تهیه می شوند )
این مطلب را هم ببینید
دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ معرفی شد

اجازه دهید تا پکیج اسپارک کمبو تصاویری حرفه ای برای شما تهیه نماید. حالت پرواز QuickShot به شما کمک می کند تا ویدیو هایی شگفت انگیز در قالب های سینمایی تهیه کنید.

  1. Rocket : در این حالت کوادروتور اسپارک مستقیما به سمت بالا به پرواز در می آید، در حالی که دوربین از منظره زیر آن فیلم برداری می کند .
  2. Dronie : در این حالت کودروتور اسپارک به سمت عقب و بالا به پرواز در می آید (مشابه پرواز در جهتی با زاویه 45 درجه)، در حالی که دوربین روی سوژه متمرکز شده است .
  3. Circle: در این حالت کوادروتور اسپارک در مسیری دایره ای شکل در اطراف سوژه پرواز می کند .
  4. Helix: در این حالت کوادروتور اسپارک با افزایش ارتفاع، در مسیری مارپیچ در اطراف سوژه پرواز می کند .

 

 

حالت TapFly در پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo

  • قدرت پرواز در انگشتان شما نهفته است

در حالت TapFly کافیست صحنه مورد نظر خود را تجسم کنید تا Spark Combo آن را برای شما به تصویر بکشد . تنها کاری که باید انجام بدهید این است که روی صفحه نمایش تلفن هوشمند خود ضربه بزنید و نقطه ای را مشخص نمایید ، پس از آن اسپارک کمبو با استفاده از تکنولوژی بصری در جهت ضربه وارد شده پرواز خواهد کرد و یا دقیقا به نقطه تعیین شده خواهد رفت ، و این در حالی است که در طول مسیر همواره از برخورد با موانع جلوگیری می کند . با استفاده از این حالت و همچنین انشگتان دست خود ، می توانید صحنه ها را یکی پس از دیگری به تصویر بکشید .

  • Coordinate (مختصات) : در این حالت روی نقطه ای در صفحه نمایش ضربه بزنید، سپس کوادروتور با حفظ ارتفاع به سمت آن نقطه پرواز خواهد کرد.
  • Direction (جهت) : در این حالت کوادروتور در جهتی که با ضربه زدن روی صفحه نمایش مشخص شده است، پرواز خواهد کرد.
این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی

حالت ActiveTrack در پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo

  • سوژه را تعقیب کنید

با فعال کردن حالت ActiveTrack ، کوادکوپتر اسپارک کمبو به صورت خودکار سوژه های با اشکال و اندازه های مختلف را شناسایی می کند . سپس با توجه به نوع و سرعت حرکت سوژه ها، فرایند دنبال کردن آن ها را برنامه ریزی و اجرا می کند . بنابراین حالت پرواز ActiveTrack می تواند دنبال کردن سوژه ها را به فعالیتی ساده تر و قابل اطمینان تر تبدیل کند .

  1. Trace : در این حالت کوادروتور Spark Combo با قرار گرفتن در مقابل یا پشت سوژه، و یا حتی با چرخش در اطراف آن فرایند دنبال کردن را به اجرا در می آورد .
  2. Profile : در این حالت کوادروتور از چشم اندازی ثابت سوژه مورد نظر را دنبال می کند .

حالت Gesture در پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo

لحظه مورد نظر، ثبت شد !

قابلیت شناسایی حرکت به شما اجازه تا با حرکات ساده دست عکس های سلفی بگیرید. علاوه بر آن با استفاده از حالت Palm Control می توانید کوادروتور اسپارک کمبو را با دست خالی کنترل کنید .

  • Selfies (عکس های سلفی) : برای تهیه عکس های سلفی کافیست دست های خود را بالا ببرید، دست تکان دهید، یا با انگشت های خود چهارچوبی بسازید تا اسپارک کمبو در موقعیت مناسب قرار گیرد و عکس های مد نظر شما را تهیه کند .
  • PalmControl (کنترل با کف دست) : در این حالت اسپارک کمبو می تواند حرکات دست شما را دنبال کند و بر اساس آن به پرواز در آید. علاوه بر آن کف دست شما مکان مناسبی برای شروع پرواز و همچنین فرود آمدن خواهد بود .

اقلام همراه پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo

  1. رادیو کنترل
  2. کیف چرمی
  3. شارژر پاور
  4. هاب شارژر 3تایی
  5. گارد محافظ ملخ
  6. 1 عدد باتری یدکی اضافه ( مجموعاً 2 عدد )
  7. یک جفت ملخ اضافه بیشتر ( مجموعاً 2 جفت )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *