اخبار تکنولوژی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

برنامه microsoft defnder preiview برای ویندوز و اندروید منتشر شد

برنامه Microsoft defender preview

امروز می خواهیم شما را با برنامه Microsoft defender preview آشنا کنیم. به نظر می رسد که مایکروسافت از اسلحه استفاده کرده و آخرین نسخه ابزار امنیتی ویندوز 11 خود را زودتر در فروشگاه اپلیکیشن منتشر کرده است. اگر می خواهید بیشتر با برنامه Microsoft defender preview آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این برنامه چه قابلیت هایی دارد؟

برنامه Microsoft Defender Preview را می توان به صورت رایگان بارگیری و استفاده کرد، اما این شرکت قبلاً هشدار داده است که فقط در طول دوره پیش نمایش رایگان خواهد بود.

Microsoft Defender Preview علاوه بر ارائه یک نمای کلی امنیتی، جزئیات هشدارهای امنیتی را که در دستگاه های مختلف ظاهر شده اند ارائه می دهد.

برنامه Microsoft defender preview

شاید با ارزش ترین ویژگی اپلیکیشن این باشد که به راحتی می توان امنیت یک دستگاه را بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به آن بررسی کرد.

از بسیاری جهات، Microsoft Defender Preview بیشتر یک داشبورد امنیتی است تا یک برنامه امنیتی به خودی خود. لیست فروشگاه می گوید که این برنامه به شما امکان می دهد “به راحتی امنیت آنلاین خود را در یک نمای متمرکز مدیریت کنید” و هر کسی که می خواهد از این برنامه استفاده کند باید به یک حساب مایکروسافت وارد شود.

پس از ورود به سیستم، برنامه امکان مشاهده وضعیت امنیتی هر یک و همه دستگاه‌های مرتبط با آن حساب را فراهم می‌کند. این می تواند تعدادی از دستگاه های شخصی، اما همچنین دستگاه های متعلق به اعضای خانواده را شامل شود.

دقیقاً آنچه می توانید در اینجا ببینید به نوع اشتراکی که پس از پایان دوره پیش نمایش استفاده می کنید بستگی دارد. برنامه Microsoft defender preview تحولی در دنیای ویندوز به وجود آورد.

این برنامه به صورت رایگان در اختیار شماست

شایان ذکر است که پس از پایان دوره پیش‌نمایش و مایکروسافت دقیقاً زمان این را فاش نکرده است – برنامه دیگر رایگان نخواهد بود. این شرکت خاطرنشان می کند: “برای Microsoft Defender Preview نیازی به اشتراک نیست.

در آینده، Microsoft Defender به اشتراک خانوادگی یا شخصی Microsoft 365 نیاز خواهد داشت”.

برخی از کاربران گزارش داده اند که پیامی را مشاهده کرده اند که به آنها اطلاع می دهد “Microsoft Defender در حال حاضر در منطقه شما در دسترس نیست”.

این مطلب را هم ببینید
رخنه امنیتی cash app بیش از 8میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داد

اما بدون هیچ سخن رسمی از سوی مایکروسافت در مورد در دسترس بودن، نمی توان گفت که کدام کشورها موفق به کسب رتبه نشده اند. اگر هنوز آپدیت نکرده اید، در اینجا بهترین برنامه های آنتی ویروس ویندوز 10 را معرفی می کنیم.

سوفیا یک روزنامه نگار فناوری است که نزدیک به 20 سال است که در مورد نرم افزار، سخت افزار و وب می نویسد – اما هنوز هم مثل همیشه جوان به نظر می رسد! پس از سال‌ها نوشتن برای مجلات، زندگی او به صورت آنلاین تغییر کرد و همچنان با فناوری، موسیقی و طبیعت تغییر می کند. برنامه Microsoft defender preview نیز بی تاثیر نبوده است.

آیا مزایای خاصی هم دارد؟

Windows Defender مایکروسافت از نظر قابلیت‌های امنیت سایبری راه طولانی را طی کرده است. قبلاً واقعاً بد بود، اما اخیراً، مایکروسافت Defender را به یک آنتی ویروس رایگان بسیار مناسب تبدیل کرده است.

به عنوان مثال، Defender اکنون شامل sandboxing و شناسایی بدافزار مبتنی بر ابر است – حفاظت کلی را تقویت کرده و تشخیص تهدید را سریع‌تر می‌کند. اما حتی با این تغییرات، خوانندگان ما این 3 سوال را از ما می پرسند:

آیا Windows Defender می‌تواند انواع بدافزارها، از جمله بدافزارهای پیشرفته‌ای مانند باج‌افزار و جاسوس‌افزار را مدیریت کند؟ آیا آنقدر سریع است که بتوان تهدیدات را بدون کاهش سرعت کامپیوتر من حذف کرد؟

برنامه Microsoft defender preview

آیا برای استفاده به عنوان یک آنتی ویروس مستقل به اندازه کافی خوب است یا چیز بهتری وجود دارد؟ برنامه Microsoft defender preview می تواند قالبیت های متفاوتی داشته باشد.

چند هفته‌ای را صرف تست Defender مایکروسافت و تمام برنامه‌های آنتی‌ویروس برتر در بازار کردم و آنها را بر اساس نرخ شناسایی بدافزار، عملکرد سیستم، سرعت اسکن، حفاظت کلی از امنیت اینترنت و پشتیبانی مشتری رتبه‌بندی کردم.

آیا قابلیت ویروس کشی هم دارد؟

برای شروع، Windows Defender نتوانست بسیاری از ویروس‌هایی را که سایر برنامه‌ها به راحتی می‌گیرند مسدود کند، و این به این دلیل است که مایکروسافت به‌روزرسانی‌های منظم کافی برای پایگاه داده Defender صادر نمی‌کند تا بتواند آخرین تهدیدات را شناسایی کند.

این مطلب را هم ببینید
تگ گذاری روی فایل ها در ویندوز 10

و بیایید بگوییم که شما یک ویروس دریافت می کنید، مایکروسافت به شما کمک نمی کند – آنها فقط به شما می گویند که باید آنتی ویروس دیگری را نصب می کردید! پس آیا به اندازه کافی خوب است؟ نه واقعا…

پس از مقایسه آنتی ویروس مایکروسافت با سایر برنامه های آنتی ویروس شخص ثالث، چندین برنامه آنتی ویروس پیدا کردم که بسیار بهتر از Windows Defender هستند.

این آنتی ویروس های شخص ثالث دارای اسکنرهای بدافزار موثرتری هستند، استفاده از آنها راحت تر است و با حفاظت های امنیتی سایبری بهتر و پیشرفته تری ارائه می شود. برنامه Microsoft defender preview بنابراین خیلی هم خوب نیست.

Defender مایکروسافت در شناسایی فایل‌های بدافزار، مسدود کردن اکسپلویت‌ها و حملات مبتنی بر شبکه، و پرچم‌گذاری سایت‌های فیشینگ بسیار خوب است. حتی شامل گزارش‌های ساده عملکرد و سلامت رایانه شخصی و همچنین کنترل‌های والدین با فیلتر کردن محتوا، محدودیت‌های استفاده و ردیابی مکان است.

از آنجایی که Windows Defender اکنون همه این ویژگی‌های مفید را در خود دارد، کاربران به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند به تنهایی برای محافظت از رایانه‌های خود به Defender اعتماد کنند یا نیاز به استفاده از یک آنتی ویروس شخص ثالث دارند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با برنامه Microsoft defender preview آشنا کنیم. من حدود هزار فایل بدافزار از جمله ویروس‌ها، تروجان‌ها، باج‌افزارها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، کریپ‌جکرها، کی‌لاگرها و روت‌کیت‌ها را دانلود کردم تا بتوانم عملکردهای اسکن دیسک و حفاظت در زمان واقعی را آزمایش کنم.

من همچنین به ده‌ها سایت فیشینگ در چند مرورگر مختلف پیمایش کردم تا قابلیت‌های ضد فیشینگ Defender را ارزیابی کنم، و حملات اکسپلویت و مبتنی بر شبکه را برای آزمایش فایروال داخلی و حفاظت‌های شبکه مایکروسافت شبیه‌سازی کردم. علاوه بر تمام این آزمایش‌ها، عملکرد CPU را در موقعیت‌های مختلف اندازه‌گیری کردم مانند هنگام استفاده از برنامه‌های پرقدرت در حین اسکن دیسک – و همچنین آزمایش تک تک ویژگی‌ها برای ارزیابی سهولت استفاده کلی آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *