بازی و سرگرمی, معرفی بازی

بهترین بازی های موبایل که از روی انیمه های ژاپنی ساخته شده اند

بازی های موبایل انیمه های ژاپنی

امروز قصد داریم شما را با بازی های موبایل انیمه های ژاپنی آشنا کنیم. انیمه اصطلاحی است که در برخی از خرده فرهنگ های چین بزرگ و آسیای جنوب شرقی استفاده می شود. از آنجا که ارتباط اقتصادی و فرهنگی قوی بین انیمه، مانگا و بازی در بازار ژاپن وجود دارد، از ACG برای توصیف این پدیده در زمینه‌های نسبی استفاده می‌شود. این اصطلاح به طور خاص به انیمه، مانگا و بازی‌های ویدیویی ژاپنی اشاره دارد. اگر می خواهید بیشتر با بازی های موبایل انیمه های ژاپنی آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

انیمه به شخصیت های کارتونی گفته می شود

انیمه یک انیمیشن کامپیوتری و دستی است که از ژاپن گرفته شده است. در ژاپن، انیمه (اصطلاحی که از کلمه انگلیسی انیمیشن گرفته شده است) تمام آثار متحرک را بدون در نظر گرفتن سبک و منشأ توصیف می کند. با این حال، در خارج از ژاپن و در زبان انگلیسی، انیمه برای انیمیشن ژاپنی محاوره ای است و به طور خاص به انیمیشن تولید شده در ژاپن اشاره دارد. انیمیشن هایی که در خارج از ژاپن با سبکی مشابه انیمیشن های ژاپنی تولید می شوند، انیمیشن های متاثر از انیمه نامیده می شوند.

بازی های موبایل انیمه های ژاپنی

اولین انیمیشن های تجاری ژاپنی مربوط به سال 1917 است. یک سبک هنری مشخص در دهه 1960 با آثار اوسامو تزوکا، کاریکاتوریست ظاهر شد و در دهه های بعد گسترش یافت و مخاطبان داخلی زیادی را توسعه داد. انیمه به صورت نمایشی، از طریق پخش تلویزیونی، مستقیماً در رسانه های خانگی و از طریق اینترنت توزیع می شود. علاوه بر آثار اصلی، انیمه ها اغلب اقتباسی از کمیک های ژاپنی (مانگا)، رمان های سبک یا بازی های ویدیویی هستند. این به ژانرهای متعددی طبقه بندی می شود که مخاطبان مختلف و گسترده را هدف قرار می دهد. بازی های موبایل انیمه های ژاپنی نیز اخیرا وارد بازار شده است.

چه بازی هایی تولید شده است؟

انیمه یک رسانه متنوع با روش های تولید متمایز است که در پاسخ به فناوری های نوظهور سازگار شده است. این هنر گرافیک، شخصیت پردازی، فیلمبرداری و سایر اشکال تکنیک های تخیلی و فردگرا را ترکیب می کند. در مقایسه با انیمیشن های غربی، تولید انیمه به طور کلی کمتر بر روی حرکت تمرکز می کند، و بیشتر بر روی جزئیات تنظیمات و استفاده از “افکت های دوربین”، مانند پاننگ، زوم، و عکس های زاویه ای تمرکز می کند. سبک‌های هنری متنوعی استفاده می‌شود، و نسبت‌ها و ویژگی‌های شخصیت می‌تواند کاملاً متنوع باشد، با یک ویژگی مشترک چشم‌های بزرگ و پراحساس. بازی های موبایل انیمه های ژاپنی بسیار جذاب هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های ترسناک 2020

صنعت انیمه متشکل از بیش از 430 شرکت تولیدی است، از جمله استودیوهای بزرگی مانند Studio Ghibli، Sunrise، Bones، Ufotable، MAPPA، CoMix Wave Films و Toei Animation. از دهه 1980، این رسانه با افزایش برنامه‌های دوبله، زیرنویس خارجی و توزیع روزافزون آن از طریق سرویس‌های استریم، موفقیت‌های بین‌المللی را نیز شاهد بود. تا سال 2016، انیمه های ژاپنی 60 درصد از انیمیشن های تلویزیونی جهان را تشکیل می دادند.

بازی های انیمه ای چگونه تشکیل شده اند؟

در سال 1995، یک طرفدار تایوانی انیمیشن و کمیک با استفاده از نام “AIplus” هیئتی را در BBS دانشگاه ملی سان یات سن تأسیس کرد. این هیئت با اشاره به انیمیشن ها، کمیک ها و بازی ها “ACG_Review Board” نامگذاری شد. آن را اولین ظهور اصطلاح «ACG» می دانند. با محبوبیت گروه نقد انیمیشن و کمیک تایوانی Shuffle Alliance، چینش سه حرف تثبیت شد و این اصطلاح در سرزمین اصلی چین، در هنگ کنگ و تایوان رایج شد.

پس از محبوبیت بیشتر رمان های سبک که از انیمیشن ها، کمیک ها و بازی های ویدیویی اقتباس شده بودند، اصطلاح “ACGN” ابداع شد. با این حال، اصطلاح ACG هنوز در اکثر موقعیت‌ها استفاده می‌شود و به طور کلی تصور می‌شود که شامل رمان‌های سبک حتی بدون «N» می‌شود.

ژاپنی ها از اصطلاح ACG استفاده نمی کنند، اگرچه مفهوم مشابهی “MAG” به معنای “مانگا، انیمه و بازی” است. سخنرانان ژاپنی معمولاً از nijigen (2次元، روشن. “فضای دو بعدی”) برای ارجاع یک سری فرهنگ انیمه و مانگا (شامل رمان های سبک و کیت های گاراژ) استفاده می کنند. فرهنگ اوتاکو (オタク文化، Otaku bunka) به خرده فرهنگ مرتبط اشاره دارد، در حالی که صنعت اوتاکو (オタク産業، Otaku sangyō) به صنایع مرتبط اشاره دارد. در هند به جای آن از AVGC استفاده می شود که به انیمیشن، جلوه های بصری، بازی و کمیک اشاره دارد. اصطلاح ACG در مناطق انگلیسی زبان رایج نیست. بازی های موبایل انیمه های ژاپنی بسیار جذاب هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان در سال 2020

چه شخصیت هایی در انیمه وجود دارد؟

انیمه به دلیل سبک‌های هنری متنوع، روش‌های انیمیشن، تولید و فرآیند آن با سایر اشکال انیمیشن تفاوت زیادی دارد. از نظر بصری، آثار انیمه طیف گسترده ای از سبک های هنری را به نمایش می گذارند که بین سازندگان، هنرمندان و استودیوها متفاوت است. در حالی که هیچ سبک هنری واحدی بر انیمه غالب نیست، اما آنها از نظر تکنیک انیمیشن و طراحی شخصیت دارای ویژگی های مشابهی هستند.

بازی های موبایل انیمه های ژاپنی

انیمه مدرن از یک فرآیند تولید انیمیشن معمولی پیروی می کند که شامل استوری بورد، صداپیشگی، طراحی شخصیت و تولید سلول می شود. از دهه 1990، انیماتورها به طور فزاینده ای از انیمیشن کامپیوتری برای بهبود کارایی فرآیند تولید استفاده کردند. کارهای اولیه انیمه تجربی بودند و شامل تصاویر کشیده شده روی تخته سیاه، انیمیشن استاپ موشن برش کاغذ و انیمیشن سیلوئت بود. بازی های موبایل انیمه های ژاپنی یکی از سرگرم کننده ترین بازی ها است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با بازی های موبایل انیمه های ژاپنی آشنا کنیم. انیمیشن Cel تا زمانی که بر این رسانه مسلط شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در قرن بیست و یکم، استفاده از سایر تکنیک‌های انیمیشن عمدتاً به فیلم‌های کوتاه مستقل محدود می‌شود، از جمله کار انیمیشن عروسکی استاپ موشن تولید شده توسط تاداهیتو موچیناگا، کیهاچیرو کاواموتو و تومویاسو موراتا. کامپیوترها در دهه 1990 در فرآیند انیمیشن ادغام شدند، با آثاری مانند Ghost in the Shell و Princess Mononoke که انیمیشن سلولی را با تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر ترکیب کردند. امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *