اخبار تکنولوژی

تبلت یوگا پد پرو 13 لنوو معرفی شد

تبلت یوگا پد پرو 13 لنوو

لنوو کارش را از یک دفتر کوچک در چین آغاز کرد و اولین پروژه‌ی آن‌ها با شکست مواجه شد. اما امروزه جزو یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ‌تاپ در دنیا است. تبلت یوگا پد پرو 13 لنوو حصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی معرفی شده و از طراحی منحصر به فردی برخوردار می باشد.

تبلت یوگا پد پرو 13 لنوو

طراحی تبلت‌های سری یوگا به گونه‌ای است که یک طرف ضخیم‌تر از طرف دیگر بوده و به عنوان پایه عمل می‌کند. در یوگا پد پرو 13 علاوه بر این پایه همیشگی، یک پایه دیگر به شکل دسته وجود دارد که هم برای حمل و یا آویزان کردن تبلت می‌توان از آن استفاده کرد و هم به کمک آن تبلت را در زوایای مختلف بر روی سطح قرار داد. علاوه بر این،‌ در دو طرف قسمت ضخیم بدنه، پورت‌های USB-C و میکرو HDMI قرار گرفته‌اند که به کاربر اجازه می‌دهند از این محصول به عنوان یک نمایشگر خارجی برای لپ تاپ یا دستگاه‌هایی مانند نینتندو سوییچ استفاده کند. علاوه بر طراحی جذاب بدنه، صفحه نمایش یوگا پد پرو 13 هم کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی از بسیاری از لپ تاپ ها نیز پیشی می‌گیرد.

نمایشگر 13 اینچی این تبلت از نوع LTPS LCD و دارای رزولوشن 2160 در 1350 پیکسل (با نسبت ابعاد 16 به 10) بوده و 100 درصد دامنه رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی 400 نیت و پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن هم از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش یوگا پد پرو 13 است. قسمت ضخیم بدنه علاوه بر دو پورت خروجی، اسپیکرهای قدرتمندی را هم در خود جای داده است؛ اسپیکرهایی که ساخت JBL بوده و دارای محفظه 5 سانتی متر مکعبی، آمپلی‌فایرهای هوشمند و توان کل 9 وات می‌باشند. این بلندگوها همچنین از خروجی دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین موس های گیمینگ باسیم 2019

با اینکه گفتیم می‌توان از یوگا پد پرو 13 به عنوان نمایشگر کنسول بازی سوییچ استفاده کرد اما این به معنی ضعیف بودن خود دستگاه نیست و در زمینه اجرای بازی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. تراشه قدرتمند اسنپدراگون 870 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و همچنین 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سریع UFS 3.0 در دل این محصول جای گرفته و قدرت خوبی را به آن بخشیده است. سیستم عامل نصب شده روی یوگا پد پرو 13 اندروید 11 با رابط کاربری ZUI 12.5 است و اگر به طراحی علاقه‌مند باشید می‌توانید قلم استایلوس اختیاری را نیز تهیه کرده و از کار کردن با آن که امکان تشخیص 4096 سطح فشار مختلف را دارد، لذت ببرید.

باتری بزرگ و 10200 میلی آمپر ساعتی این تبلت انرژی کافی برای 12 ساعت فیلم دیدن یا 8.5 ساعت استفاده به عنوان نمایشگر خارجی را دارد و از این حیث مشکل خاصی وجود ندارد. اتصالات سیمی یوگا پد پرو 13 شامل یک پورت USB-C 3.1 با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4 و همچنین پورت میکرو HDMI است که در بالا نیز به آن اشاره کردیم. در بخش بی‌سیم هم وای-فای 6 و بلوتوث نسخه 5.2 برای اتصال اینترنت و دستگاه‌های جانبی در نظر گرفته شده است. این تبلت تنها یک دوربین دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی بدنه خود دارد که البته با یک سنسور تشخیص عمق همراه شده و برای احراز هویت تصویری نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
ساعت هوشمند گوگل احتمالا با نام پیکسل واچ راهی بازار می شود

در پشت بدنه دستگاه هیچ چیز خاصی تعبیه نشده و این قسمت به طور کامل با آلکانتارا (نوعی پارچه مصنوعی و پرکاربرد) پوشیده شده است. جنس پایه نگهدارنده هم از استیل ضد زنگ و مقاوم است و این قطعه قابلیت چرخش 180 درجه‌ای دارد. وزن کل تبلت نیز 830 گرم می‌باشد. پیش فروش یوگا پد پرو 13 از امروز در کشور چین آغاز شده و قیمتی که برای آن تعیین گردیده 3300 یوان معادل 515 دلار یا 420 یورو می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *