بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین فوجی فیلم X-S10 رونمایی شد

دوربین فوجی فیلم X-S10

برند فوجی فیلم (Fujifilm) یکی از شرکت‌های هولدینگ ژاپنی است که سابقه خوبی در تولید محصولات متنوع عکاسی و حضور فعال در عرصه پزشکی و چاپ نیز دارد. دوربین فوجی فیلم X-S10 محصول جدیدی از این کمپانی بوده که به تازگی معرفی شده و از سیستم لرزش‌گیر IBIS بهره می‌گیرد.

دوربین فوجی فیلم X-S10

در این دوربین شاهد استفاده از حسگر ۲۶٫۱ مگاپیکسلی X-Trans به‌همراه سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه (موسوم‌به IBIS) هستیم. دوربین مورد بحث مجهز به دکمه‌ی چرخان برای برخی کارها است و طراحی بدنه‌ی دوربین تا حد زیادی با دیگر دوربین‌هایی که فوجی فیلم به بازار عرضه کرده تفاوت دارد. دوربین موردبحث فوجی فیلم از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برد تا تجربه‌ی تصویربرداری لذت‌بخشی ارائه دهد، بااین‌حال شاید مهم‌ترین تغییرات اعمال‌شده در X-S10 را بتوانیم تغییرات ظاهری آن به‌حساب بیاوریم.

محصول جدید فوجی فیلم درمقایسه‌با X-T4 و دیگر دوربین‌های محبوب این شرکت تفاوت‌هایی همچون دکمه‌ی چرخان بالایی دارد و از طراحی گریپ جدید استفاده می‌کند که بیشتر شبیه به دوربین‌های بدون آینه‌ی دیگر بازار است و نمونه‌ی آن‌ها را در دوربین‌های قبلی فوجی فیلم ندیده بودیم. گریپ موردبحث به‌شکلی محسوس بزرگ‌تر از گریپ‌هایی است که در دوربین‌های فوجی فیلم استفاده می‌شوند و ابعادش قابل‌مقایسه با گریپ X-H1 است؛ حداقل ازلحاظ نسبت بدنه به خودِ گریپ.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی کانن Canon 77D

درکنار این‌ها همان‌طور که اشاره کردیم تغییراتی در دکمه‌های چرخان بالایی دوربین جدید فوجی فیلم به‌چشم می‌خورد که مهم‌ترینِ آن‌ها اضافه شدن دکمه‌ای با نام Mode Dial (که گاهی اوقات از آن با نام PSAM یاد می‌شود) است. دکمه‌های چرخان مستقل یادشده در مدل جدید دیده نمی‌شوند و به‌جای آن‌ها شاهد دکمه‌ی چرخان معمولی Mode Dial به‌همراه یک دکمه‌ی چرخان قابل‌شخصی‌سازی در بخش سمت چپ دوربین هستیم. فوجی فیلم همچنین از اضافه شدن دکمه‌ی مستقل تنظیم ایزو به دوربین X-S10 خبر می‌دهد که جایگزین دکمه‌ی چرخان ایزو شده است. دکمه‌ی چرخان بخش راست دوربین که برای اعمال برخی فرمان‌ها استفاده می‌شود با دکمه‌ی چرخانی که روی گریپ تعبیه شده است برای تغییر دادن تنظیمات کار می‌کند.

دوربین جدید فوجی فیلم می‌تواند با تکنیک بیش‌نمونه‌برداری (Oversampling) باعث شود ویدئوی نهایی وضوح بهتر و نویز کمتر داشته باشد. دوربین موردبحث می‌تواند ویدئوی 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه به‌صورت هشت بیت ۴:۲:۰ روی کارت حافظه‌ی SD ذخیره کند. X-S10 همچنین توانایی انتقال ویدئوی ۱۰ بیت ۴:۲:۲  را ازطریق درگاه HDMI دارد. X-S10 ویدئوهای حرکت آهسته‌ی 1080p را با نرخ حداکثر ۲۵۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
احتمالا دوربین‌های Z6s و Z7s نیکون امسال رونمایی شوند

این محصول در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) برای کاربران آمریکایی و کانادایی عرضه می‌شود. بدنه‌ی دوربین ۹۹۹٫۹۵ دلار قیمت دارد. کیت اول دوربین شامل بدنه و لنز XF18-55mmF2.8-4 R است و با قیمت ۱٬۳۹۹٫۹۵ دلار عرضه می‌شود. دومین کیت دوربین که بدنه و لنز XF16-80mmF4 R OIS WR را شامل می‌شود با قیمت ۱٬۴۹۹٫۹۵ دلار دردسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *