تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

سرعت و عملکرد VDSL چگونه می باشد؟

VDSL

سرعت و عملکرد VDSL چگونه می باشد؟ سرعت  VDSL و عملکرد آن در  اغلب موارد شباهت زیادی به ADSL دارد . عليرغم شباهت های موجود در اين زمينه اختلافات متعددی نيز وجود دارد. VDSL قادر به ارائه سرعت ۵۲ مگابيت در ثانيه برای ارسال اطلاعات از اينترنت به کاربر (Downstream) و ۱۶ مگابيت در ثانيه برای ارسال اطلاعات کاربر بر روی اينترنت (Upstream) است . سرعت های ذکر شده به مراتب بيشتر از ADSL است . در ADSL حداکثر سرعت ارسال اطلاعات از اينترنت به کاربر ، ۸ مگابيت در ثانيه و سرعت ارسال اطلاعات از کاربر به اينترنت ۸۰۰ کيلوبيت در ثانيه میباشد.

VDSL سرعت بالای خود را  مديون محدودتر شدن فاصله بين مشترکين و مرکز ارائه دهنده سرويس فوق است . حداکثر مسافت موجود( ۴٫۰۰۰ فوت ) ۱٫۲۰۰ متر است . از این رو شرکت های تلفن در حال جايگزين نمودن اغلب تجهيزات مربوط به تغذيه اطلاعات به فيبر نوری می باشند. اکثرشرکت های تلفن از تکنولوژی (FTTC ( Fiber to the curb  استفاده می نمايند ، قصد دارند که تمام خطوط مسی موجود را تا محلی که از آنها انشعاب گرفته شده و به منازل مشترکين توزيع می گردد، تعويض نمايند.  شرکت ها در تلاش برای پياده سازی سيستم( Fiber To the Neighborhood ( FFTN می باشند . در روش فوق در عوض نصب کابل فيبر نوری در هرخيابان ، FFTN دارای فيبر مورد نظر تا جعبه اتصالات انشعابات برای يک ( همسايه ) مشترک خاص است .

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن سرچ در ویندوز 10

ترانسيور VDSL

با استقرار يک ترانسيور VDSL در منزل و يک VDSL gateway در جعبه تقسيم اتصالات ، محدوديت فاصله کم رنگ خواهد شد ، gateway باعث مراقبت از تبديلات آنالوگ به ديجيتال و ديجيتال به آنالوگ که باعث غيرفعال شدن ADSL بر روی خطوط فيبر نوری می گردد . Gateway داده های ورودی و دريافت شده از ترانسيور را به پالس های نور تبديل تا زمينه ارسال آنها از طريق فيبر نوری فراهم گردد ، زمانيکه داده ها برای کامپيوتر کاربر ارسال می گردند( برگشت داده)  Gateway موجود سيگنال های ورودی از فيبر نوری را تبديل و آنها را برای ترانسيور کاربر ارسالمی نمايد. فرآيند فوق در هر ثانيه ميليون ها مرتبه تکرار خواهد گرديد  ، ADSL و VDSL صرفا” دو نمونه از تکنولوژی های مربوط به DSL spectrum می باشند .

این مطلب را هم ببینید
آموزش جستجو حرفه ای در گوگل با استفاده ازچند ترفند ساده

 

سرعت و عملکرد VDSL چگونه می باشد؟

  • سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است
  • سرعت آپلود VDSL نیز ۱۰ برابر ADSL می‌شود
  • VDSL از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باندهای فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۲۵ کیلوهرتز است.
  • در ADSL خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند
  • در VDSL بر بسترهای کابل است و نیاز به کابل‌کشی و نصب کابل دارد
  • VDSL قادر به ارائه سرعت ۵۲ مگابيت در ثانيه برای ارسال اطلاعات از اينترنت به کاربر
  • VDSL در ۱۶ مگابيت در ثانيه برای ارسال اطلاعات کاربر بر روی اينترنت
  • در ADSL حداکثر سرعت ارسال اطلاعات از اينترنت به کاربر ، ۸ مگابيت در ثانيه
  • در ADSL سرعت ارسال اطلاعات از کاربر به اينترنت ۸۰۰ کيلوبيت در ثانيه
  • ADSL و VDSL صرفا” دو نمونه از تکنولوژی های مربوط به DSL spectrum می باشند
  • در VDSL حداکثر مسافت موجود( ۴٫۰۰۰ فوت ) ۱٫۲۰۰ متر است

 

VDSL چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *