تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ ‌تاپ Mi Notebook 14 شیائومی معرفی شد

لپ ‌تاپ Mi Notebook 14 شیائومی

شیائومی برندی مطرح است که در زمینه گوشی های هوشمند و طیف گسترده‌ای از سایر محصولات فعالیت می کند. لپ ‌تاپ Mi Notebook 14 شیائومی محصول جدیدی از این کمپانی بوده که به تازگی معرفی شده و از قیمت مناسبی برخوردار است.

لپ ‌تاپ Mi Notebook 14 شیائومی

شیائومی روز گذشته از لپ ‌تاپ Mi Notebook 14 e-learning Edition برای هدف قرار دادن حوزه‌ی آموزش و تحصیل رونمایی کرد. می نوت‌بوک ۱۴ مانند گذشته از بدنه‌ی آلمینیومی با ضخامت ۱۸ میلی‌متر و وزن ۱٫۵ کیلوگرم بهره می‌برد و قلب تپنده‌ی آن را پردازنده‌ی نسل‌ دهمی اینتل Core i3-10110U با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتز و دو هسته‌ی پردازشی تشکیل داده است که می‌تواند به فرکانس بیشینه‌ی ۴٫۱ گیگاهرتز ارتقا پیدا کند، شیائومی تصمیم گرفته است در این لپ‌ تاپ از گرافیک گسسته (غیر مجتمع) استفاده نکند و به‌ جای آن، به همان پردازنده‌ی گرافیگی مجتمع اینتل UHD Graphics 620 بسنده کند. این لپ‌تاپ فقط با ۸ گیگابایت رَم از نوع DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SATA SSD و فعلا در بازار هند دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین فلگ های مرورگر کروم

همان‌طور که از نام آن مشخص است، نوت‌بوک خوش‌قیمت شیائومی از پنل ۱۴ اینچی از نوع IPS LCD برای نمایش محتوا استفاده می‌کند و یک وب‌کم در حاشیه‌ی بالای صفحه قرار گرفته است. انرژی مورد نیاز سخت ‌افزار گفته ‌شده را یک باتری ۴۶ وات‌ساعتی تأمین می‌کند که نوید ۱۰ ساعت استفاده عادی با پشتیبانی از شارژ سریع می‌دهد؛ به گفته‌ی شیائومی، این نوت‌بوک می‌تواند در عرض نیم ساعت ۵۰ درصد از حجم باتری خود را شارژ کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل ‌توجه می نوت‌بوک ۱۴ می‌توان به صفحه‌کلید جدید با مکانیزم موسوم به قیچی و عمق ۱٫۳ میلی‌متری اشاره کرد که به واسطه‌ی لایه نازکی در زیر آن، از صفحه‌کلید در برابر گردوغبار محافظت می‌شود. این لپ‌تاپ به بلندگوهای استریو با تنظیم DTS مجهز است و می‌توانید با دست‌بند هوشمند شیائومی می بند (Mi Band) قفل دفترچه یادداشت را باز کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چند مانیتور در windows 10

شیائومی در می نوت‌بوک ۱۴ از یک درگاه HDMI، دو پورت USB 3.1، یک پورت USB 2.0 و جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری استفاده کرده است و همان‌طور که گفته شد، فقط در یک نسخه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD و ۸ گیگابایت رَم DDR4 و پردازنده‌ی نسل‌ دهمی اینتل Core i3-10110Uُ با قیمت ۳۴َ,۹۹۹ روپپه (۴۷۰ دلار) در بازار هند قابل خرید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *