اخبار تکنولوژی

ماشین حساب ویندوز ۱۰ برای لینوکس منتشر شد

ماشین حساب ویندوز ۱۰ برای لینوکس

ماشین حساب یکی از ابزارها بسیار کاربردی در سیستم عامل ویندوز محسوب می شود. برنامه نویسان توانسته اند با استفاده از پلتفرم Uno ماشین حساب ویندوز ۱۰ برای لینوکس را با نام Uno Calculator منتشر کنند.

ماشین حساب ویندوز ۱۰ برای لینوکس

پلتفرم Uno ران‌تایم (Runtime) میان‌پلتفرمی ویژه برای زبان‌های برنامه‌نویسی سی شارپ (#C) و XAML محسوب می‌شود. این پلتفرم همچون جاوا (Java) در تلاش است تا اپلیکیشن‌های میان‌پلتفرمی را به اپلیکیشن‌هایی تبدیل کند که روی تمامی پلتفرم‌های مقصد بدون مشکل اجرا شوند و همچون اپلیکیشن‌های سنتی آن پلتفرم به‌نظر برسند.

در سیستم‌عامل لینوکس ، به ‌منظور طراحی رابط کاربری اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر پلتفرم Uno و یکپارچه‌سازی آن با دسکتاپ اوبونتو (Ubuntu) با فریم معمولی GTK، از موتور رندرینگ Skia استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها با بهره‌گیری از پروژه‌ی مونو (Mono Project) ساخته می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
نگاهی به تبلت MatePad 10.4 هواوی

ماشین حساب ویندوز ۱۰ روی فروشگاه آنلاین Snap Store با نام Uno Calculator آپلود شده است تا از مشکلات مربوط به کپی‌رایت جلوگیری شود. Uno Calculator ماشین حساب استاندارد و ماشین حساب علمی و ماشین حساب مخصوص برنامه‌نویسان را شامل می‌شود و می‌تواند انواع واحدها و ارزها را به یکدیگر تبدیل کند.

خبرگزاری OMGUbuntu می‌گوید ماشین حساب ویندوز ۱۰ از ماشین حساب سنتی گنوم (GNOME) بهتر است و دلیل اصلی‌اش به پشتیبانی ماشین حساب ویندوز ۱۰ از تبدیل واحدهای بیشتر برمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *