آموزش سانترال پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

معرفی انواع خطوط مخابراتی

معرفی خطوط مخابراتی

معرفی انواع خطوط مخابراتی و شناخت آن به شما کمک می کند تا با توجه به نیازتون خط دلخواهتونو انتخاب کنید. خیلی از افراد هستند که هیچ شناختی از انواع خطوط مخابراتی ندارند و نمی دانند باید چه نوع خطی را برای استفاده کاری یا شخصی انتخاب کنند. شاید سوال خیلی از شما باشد که ، چه امکاناتی میتونیم از سمت مخابرات در زمینه خطوط تلفن داشته باشیم و چند مدل خط وجود دارد و شرایط استفاده از آنها چیست؟در اینجا لازم می باشد انواع خطوط مخابراتی به شما معرفی نماییم که باعث می گردد هنگام خرید خطوط تلفن به آن توجه داشته باشید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید اقدام فرمایید .

معرفی انواع خطوط مخابراتی صورت ذیل می باشند :

  • خطوط آنالوگ یا PSTN
  • خطوط E1
  • خطوط ISDN
  • خطوط تلفن مبتنی بر شبکه

 

خطوط آنالوگ یا PSTN

خطوط تلفن آنالوگ یا Public Switched Telephone Network در واقع همان خط های رایج می باشد که شما با مراجعه به شرکت مخابرات می توانید اقدام به خرید نمایید . این خطوط بر روی کابل های زوجی از طرف مخابرات قابل عرضه می باشند.که این باعث گردیده است برای اتصال اینترنت از این خطوط استفاده گردد .

این مطلب را هم ببینید
ویژگی های تلفن بیسیم پاناسونیک چیست؟

خطوط E1 یا PRI

خطوط E1 در واقع همان خطوط چهار یا پنج شماره ای می باشند که شما می توانید با مراجعه به مخابرات آن را تهیه نمایید ولی در انتخاب این نوع خط باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این خطوط می بایست تجهیزات جانبی آن را نیز تهیه نمایید. این خطوط قابلیت این را دارند که شما هنگام استفاده از آنان با توجه به نوع برنامه ریزی دستگاه سانترال پاناسونیک خود از قابلیت منحصر به فرد این تکنولوژی استفاده نمایید و با اضافه کردن شماره داخلی سه یا چهار رقمی خود بتوانید هنگام تماس از بیرون مجموعه به داخلی مورد نظر خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایید. خطوط E1 دارای ۳۰ کانال ارتباطی همزمان می باشند که قابلیت یک طرفه یا دو طرفه بودن را دارند .

خطوط ISND 

می توان این گونه عنوان کرد که پایه و اساس این خطوط بر اساس خطوط دیجیتال می باشد  و تاریخچه طراحی آن به دهه هشتادم میلادی می رسد. دقیقا زمانی که سیستم مخابراتی فقط آنالوگ بود و توان انتقال داده های آنالوگ را داشت. اما همان طور که گفتیم با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین طراحی این خطوط که بر پایه شبکه دیجیتال است ،انتقال داده های صوتی و دیجیتال در انواع خطوط تلفن دیجیتال فراهم شد.این کار با تبدیل سیستم صوت به داده های دیجیتال انجام می گیرد و سپس آماده انتقال به گیرنده می شود. این خطوط بر حسب پهنای باند به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. دسته اول B-ISDN و دسته دوم N-ISDN نام دارد.

این مطلب را هم ببینید
انواع تلفن دیجیتال سانترال پاناسونیک

خطوط تلفن مبتنی بر شبکه

امروزه با پیشرفت بسیار زیاد استفاده از تجهیزات فیبر نوری و همچنین شبکه خطوط تلفن نیز پیشرفت چشم گیری را داشته اند .شما می توانید از خطوط sip استفاده و در هنگام در خواست برای خط جدید خط های ۸ شماره ای و یا حتی ۴ یا ۵ شماره ای را با توجه به تعداد مورد نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید . این نوع خطوط علاوه بر شرکت مخابرات ایران در حال حاضر از سمت شرکت های ISP که دارای مجوز از شرکت ارتباطات می باشند نیز در حال واگزاری به مشترکین می باشد .

همچنین بخوانید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *