مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین ابزارها برای وبگردی بدون ماوس

وبگردی بدون ماوس

گاهی ممکن است موس یا تاچ پد سیستم شما بنا برهر دلیلی کار نکند و شما ناچارید تنها از کیبورد برای انجام امور وبگردی خود استفاده کنید. از طرفی گروهی از کاربران از جمله برنامه نویسان چندان عادت به استفاده از موس نداشته و حتی الامکان ترجیح می دهند کلیه کارهای خود را با کیبورد انجام دهند. از این رو در این بخش می خواهیم بهترین ابزارها برای وبگردی بدون ماوس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین ابزارها برای وبگردی بدون ماوس را بشناسید

Vimium

این یک افزونه برای کروم محسوب می‌شود که وب‌گردی بدون ماوس را ساده‌تر می‌کند. Vimium مانند بسیاری از دیگر برنامه‌ها و افزونه‌های موجود در این فهرست، مبتنی یا تأثیر گرفته از Vim است. Vim به زبان ساده یک ویرایشگر متن محسوب می‌شود که عمدتا توسط برنامه‌نویس‌ها استفاده می‌شود. Vim در سال ۱۹۹۱ عرضه شد و بیشتر پلتفرم‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
امن‌ ترین پسورد از نظر بزرگ‌ترین هکر آمریکا چیست؟

Tridactyl

این افزونه هم مشابه Vimium است با این تفاوت که فقط کاربران فایرفاکس می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر توسعه‌دهنده‌ی وب هستید، احتمالا این افزونه به لطف ابزار مربوط به توسعه‌ی HTML می‌تواند نظر شما را جلب کند. همچنین از لحاظ شخصی‌سازی امکانات زیادی دارد و می‌توانید فرمان‌های دلخواه خود را تعریف کنید برای بهره‌گیری از آن کافی است حین مشاهده‌ی یک صفحه‌ی وب، کلید F را بفشارید تا راهنمای مربوط به بخش‌های صفحه‌ی دلخواه نمایش داده می‌شود. به‌عنوان مثال اگر برای یک دکمه کلید M تعیین شده، با فشردن آن دکمه‌ کلیک می‌شود. انجام کارهایی مانند پر کردن فرم‌ها یا مراجعه به تب‌های مختلف شاید در ابتدا کمی پیچیده باشد اما با کمی تمرین، می‌توانید بدون نیاز به ماوس وب‌گردی کنید.

DeadMouse

این هم یکی دیگر از افزونه‌های گوگل کروم برای وب‌گردی بدون ماوس محسوب می‌شود که در مقایسه با Vimium و Tridactyl رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. به جای اینکه برای بخش‌های مختلف صفحات وب کلیدهای متفاوتی را در نظر بگیرد، این افزونه به کاربر اجازه می‌دهد متن مربوط به لینک‌ها را تایپ کند و با این کار، لینک دلخواه به لرزش درمی‌آید. سپس می‌توانید کلید Enter را برای کلیک کردن فشار دهید یا با فشردن کلید Tab راهی گزینه‌ی نزدیک بعدی می‌شوید. اگر این رویکرد گیج‌کننده به نظر می‌رسد، با مرورگر کروم کافی است به سایت این افزونه سر بزنید و بدون نیاز به نصب آن، این قابلیت را امتحان کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه پین کردن متن و تصویر به تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

Lynx

اگر خواستار استفاده از یک مرورگر مبتنی بر ترمینال هستید که به صورت بصری محتوای سایت‌ها را ارائه می‌دهد، با دستورات کیبورد کار می‌کند و از حداقل پنهای باند بهره می‌برد، احتمالا مرورگر Lynx می‌تواند مورد توجه شما قرار بگیرد. از آنجایی که این مرورگر اصلا از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی‌کند، فقط برای مرور متن‌های صفحات مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *