آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین اپلیکیشن های عکاسی از ستاره ها

بهترین اپلیکیشن های عکاسی از ستاره ها

آسمان شب نفس ها را در سینه حبس می کند. اگر به جای تاریکی رفته و پس از عادت کردن چشم تان به نبود نور نگاهی به بالا سرتان بیندازید، منظره زیبایی از هزاران نقطه نورانی را بر پهنه آسمان خواهید دید که هر کدام از این نقطه ها می توانند نور یک ستاره یا حتی کهکشانی با میلیون ها سال قدمت باشند؛ منظره ای که هر انسانی در مقابل عظمتش احساس حقارت و کوچکی می کند. ثبت تصاویر زیبا از این خلقت شگفت انگیز لذت زیادی را به همراه دارد. در این بخش قصد داریم بهترین اپلیکیشن های عکاسی از ستاره ها را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بدون نیاز به تجهیزات عکاسی و دوربین حرفه ای بهترین عکس ها را ثبت کنید.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی از ستاره ها را بشناسید

Stellarium Plus – Star Map

با استفاده از نرم‌افزار Stellarium Star Map می‌توانید در آسمان شب کاوش کنید. این نرم‌افزار عناصر موجود در آسمان شب را برچسب‌گذاری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد ستاره‌ها را در زمان انتخابی خودتان در طول تاریخ مشاهده کنید. Stellarium یک رابط کاربری کاملا ساده دارد. فقط کافیست گوشی موبایل خودتان را به سمت آسمان بگیرید تا صورت‌های فلکی را مشاهده کنید. اگر هم صورت‌های فلکی را لمس کنید می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها مشاهده کنید. علاوه بر این موارد می‌توانید روی نقطه‌ی مورد نظر خودتان هم زوم کنید تا آن را از نمای نزدیک‌تر ببینید و یا با کاهش زوم، یک دید 360 درجه از آسمان داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از کوهستان و نکات آن

Sun Surveyor

این نرم‌افزار موقعیت خورشید، ماه و راه شیری را به شما نمایش می‌دهد و استفاده از آن نیز خیلی ساده است. در عین حال این نرم‌افزار خیلی قدرتمند است و کاملا هم قابل شخصی سازی است. به نظر می‌رسد که تولیدکننده‌های این نرم‌افزار به خوبی با نیازهای عکاس‌های آسمان شب آشنا بوده‌اند و آن را به شکلی طراحی کرده‌اند که قابلیت‌های موردنیاز به راحتی قابل دسترسی باشند. رابط کاربری نرم‌افزار خیلی ساده است و اطلاعات هم با کمک رنگ‌ها کدگذاری شده‌اند. به همین خاطر با وجود اینکه اطلاعات زیادی در دسترس شما قرار می‌گیرد، صفحه نرم‌افزار اصلا شلوغ و به هم ریخته به نظر نمی‌رسد.

PhotoPills

هرکدام از ابزارهای این نرم‌افزار که تحت عنوان Pill شناخته می‌شوند یک نرم‌افزار کاربردی هستند. شما اطلاعات کافی برای ردیابی خورشید، ماه و راه شیری را خواهید داشت. همچنین ابزارهایی برای ردیابی ستاره‌ها و بارش‌های شهابی هم در اختیار شما قرار می‌دهد. در این نرم‌افزار شما همچنین یک راهنمای نوردهی کاربردی هم دارید که در موارد متعددی به شما کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانید برای انجام تنظیمات دوربین، محاسبه عمق میدان و فاصله کانونی از این راهنما استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
تاریخ رونمایی دوربین a7S III سونی اعلام شد

Astrospheric

این نرم‌افزار اطلاعات مختلفی را در مورد آسمان‌ها و پوشش ابری در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید برای عکاسی از آسمان صاف و غروب آفتاب از آن استفاده کنید. این نرم‌افزار پیش‌بینی پوشش ابر برای یک مکان خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد و اطلاعات نجومی آن از اکثر نرم‌افزارهای هواشناسی بیشتر است. این نرم‌افزار برای عکاس‌ها طراحی شده است و حاوی اطلاعاتی است که برای عکاسی ضروری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *