بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های هری پاتر

بهترین بازی های هری پاتر

مجموعه کتاب های هری پاتر را به جرئت می‌توان جز یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات به شمار آورد. هری پاتر آن چنان جذاب است که در قالب‌ بازی‌ های مختلف به صنعت گیمینگ نیز انتقال داده شده است. در طول زمان بازی های هری پاتر مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود هستند. در این بخش قصد داریم بهترین بازی های هری پاتر را به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم.

بهترین بازی های هری پاتر را بشناسید

Harry Potter: Kinect

در بازی هری پاتر: کینکت شاهد آن هستیم که لحظات اصلی کتاب‌های هری پاتر در قالب مجموعه‌ای از مینی گیم‌ها به مخاطبان ارائه شده‌اند. بازی هری پاتر: کینکت را در لیست بازی های هری پاتر به ویژه برای پلتفرم کینکت می‌توان یک عنوان منحصربه‌فرد نامید؛ به ویژه با در نظر گرفتن اینکه کنترلرهای کینکت با این بازی به خوبی سازگارند و همچنین گیم پلی آن از بازیکن‌ها تنها یکسری حرکات ساده می‌طلبد. این سادگی سبب شده است که بازی Harry Potter: Kinect یک مجموعه مینی گیم سرگرم‌کننده به ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان باشد؛ اما می‌توان گفت قیمت 60 دلاری این بازی سبب می‌شود چندان انتخاب پراولویتی برای مخاطبان بزرگسال نباشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی‌های نقش آفرینی برای سیستم‌های ضعیف

Harry Potter And The Half-Blood Prince

بازی هری پاتر و شاهزاده جادو در بین اغلب بازی های Harry Potter دارای نقص‌های بسیاری است که از جمله این نقایص می‌توان به انیمیشن‌های شخصیت عجیب و غریب و صداپیشگی ضعیف توسط بازیگران اشاره کرد. با این وجود از سوی دیگر در این بازی شاهد بزرگترین و زیباترین مدرسه هاگوارتزی هستیم که می‌توانید در آن به گشت و گذار بپردازید. علاوه بر این در بازی هری پاتر و شاهزاده دورگه شاهد طراحی صوتی عالی به ویژه در زمینه موسیقی نیز هستیم؛ مقوله‌ای که در اغلب بازی های هری پاتر دیگر آنطور که باید به آن توجه نشده است.

Harry Potter And The Order of The Phoenix

در بازی Order of the Phoenix شاهد تغییرات بنیادینی در برخی مکانیزم‌ها بودیم. به عنوان مثال استفاده از جوی استیک (Joystick) برای کنترل دست عصای جادوی هری پاتر جایگزین استفاده از یک دکمه و سادگی آن شد. تغییرات گیم پلی این نسخه از سری بازی های هری پاتر بیشتر به نفع پلتفرم Nintendo Wii بود و موشن کنترل‌ها (Motion Control) ‌در این نسخه با جوی استیک (Joystick) جایگزین شدند. همین امر نهایتا سبب غنی‌تر شدن گیم پلی بازی Harry Potter And The Order of The Phoenix شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Homescapes

Harry Potter: Quidditch World Cup

ریتم بازی Qudditch World Cup عالی بود و شرکت در کاپ هاگوارتز (Hogwarts Cup) قبل از به چالش کشیدن تیم‌های ملی در جام جهانی به عنوان یک دوره آموزشی (Tutorial) در آن عمل می‌کرد. بازی Quidditch World Cup همچنین یکی از مشکلات اصلی مربوط به مسابقات کوییدیچ را هوشمندانه حل کرد؛ چراکه بر اساس کتاب‌ های هری پاتر کوییدیچ تنها وسیله‌ای در دست قهرمان اصلی (هری) است تا از طریق آن بتواند مسابقات هاگوارتز را همیشه ببرد.

Lego Harry Potter: Years 1-4

این نسخه از بازی لگویی هری پاتر نه تنها بهترین بازی هری پاتر محسوب می‌شود، بلکه یکی از بهترین عناوین لگو نیز هست. با وجود آن‌که نسخه‌های مختلف سری لگو جنگ ستارگان پیشرفت بازیکنان را از طریق باز کردن کاراکترهای جدید پاداش می‌دادند، سیستم پاداش بازی لگویی هری پاتر شامل جادوهای جدید برای بازیکنان بود. باز کردن این قابلیت‌ها و جادوهای جدید به میزان تکرارپذیری بازی Lego Harry Potter: Years 1-4 می‌افزود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *