عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

معرفی بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال 2020

بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال 2020

پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین و کنترل از راه دور در زبان لاتین Drone (زنبور نر) نامیده می شود. از آنجایی که کمپانی های زیادی در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و کنترل از راه دور فعالیت دارند ، انتخاب بهترین محصول کار دشواری خواهد بود. اگر می خواهید بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال 2020 را بشناسید ، این مطلب را از دست ندهید.

بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال 2020 را بشناسید

DJI Mavic 2 Zoom

مدل زوم پهپاد مورد علاقه‌ی ما است زیرا از 2x زوم اپتیکال پشتیبانی می‌کند (با محدوده کانونی موثر 24-48 میلیمتر). این موضوع گزینه‌های خلاقانه واقعی را از لحاظ فشرده سازی لنز در اختیار شما قرار می‌دهد. این توانایی در کنار قابلیت منحصر به فرد این پهپاد یعنی Dolly Zoom Quickshot قرار گرفته است و حرکت دوربین کلاسیک آلفرد هیچکاک را شبیه‌سازی می‌کند.

البته این قابلیت باعث بروز محدودیت‌هایی هم شده است. این زوم توسط یک حسگر 1/2.3 اینچی 12 مگاپیکسلی با حداکثر حساسیت 3200 انجام می‌شود. حتی در زمان عرضه نیز این موضوع کمی نا امید کننده بود. البته فیلمبرداری 4K با سرعت 30fps و 100 مگابیت بر ثانیه از کیفیت خوبی برخوردار است.

Autel EVO II

مثل Mavic 2، دومین پهپاد سری EVO کمپانی Autel در دو مدل و با دوربین های مختلفی عرضه می‌شود. هر دو مدل از یک بدنه‌ی سنگین و به نظر مستحکم نارنجی استفاده می‌کنند و به جای طراحی کاربرپسند بیشتر روی عملی بودن محصول تمرکز دارند. این پهپاد فیلمبرداری کمی بزرگ‌تر از مدل‌های Mavic است اما می‌تواند برای مدت طولانی‌تری پرواز کند و باز شده‌ی آن نیز بزرگ‌تر است. با اینکه اپلیکیشن عرضه شده برای این پهپاد برخی از قابلیت‌های نرم‌افزار DJI را ندارد اما تمامی گزینه‌های ردیابی که ممکن است شما به آن‌ها نیاز داشته باشید را در بر می‌گیرد. همچنین این پهپاد یک قابلیت اختیاری خیلی بزرگ هم دارد.

این مطلب را هم ببینید
سرعت شاتر در عکاسی

داخل کنترلر این دوربین یک صفحه نمایش 3.3 اینچی OLED نیز قرار گرفته است و شما می‌توانید بدون نیاز به اتصال گوشی و به راحتی از این پهپاد استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های بزرگ این پهپاد حسگرهای تصادف همه جهته (omnidirectional) آن است که در زمان پرواز معمولی هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید (حسگرهای جانبی Mavic 2 فقط در برخی حالت‌های اتوماتیک قابل استفاده هستند.) همچنین از آن‌جایی که این محصول برای استفاده‌ی حرفه‌ای طراحی شده است و نه برای علاقه‌مندان، خبری هم از قابلیت ژئوفنسینگ (geofencing) DJI در آن نیست.

PowerVision PowerEgg X Wizard

PowerVision مطمئنا یک کمپانی خلاق است که همزمان با پهپادهای هوایی به ساخت پهپادهای زیر آب هم مشغول بوده است. بنابراین PowerEgg X اصلا نباید باعث تعجب کسی شود ولی اینطور نبود و باعث شگفتی خیلی‌ها شد. PowerEgg اورجینال یک محصول شگفت‌انگیز بود ولی به جای ایجاد تغییر و بهبود در آن، PowerVision تصمیم گرفته است آن را از ابتدا طراحی کند. این کمپانی یک محصول جدید طراحی کرده است که می‌توانید از آن به عنوان یک پهپاد استفاده کنید، به عنوان یک دوربین فیلمبرداری بر روی دست یا سه پایه استفاده کنید در حالی که از گیمبال آن برای ثبات بیشتر و از هوش مصنوعی آن برای تعقیب سوژه بهره ببرید. همچنین از هوش مصنوعی برای ردیابی سوژه استفاده می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی دوربین GFX 100S فوجی فیلم

Parrot Anafi FPV

کمپانی Parrot تا زمان عرضه‌ی Anafi در اواسط سال 2018 رقیب سرسختی در بازار فیلمبرداری هوایی رده بالا محسوب نمی‌شد اما با عرضه‌ی Anafi این کمپانی قدرت خودش را به رخ کشید. به جای افزایش قیمت و وزن محصول با استفاده از سنسورهای بحث برانگیز، Parrot وظیفه‌ی مقابله با موانع را به عهده‌ی خریدار گذاشته است و در مقابل توانسته است یک پهپاد نسبتا سبک و قابل حمل و با قیمت منصفانه عرضه کند.

اجزای فیبر کردن بدنه ممکن است کمی ارزان به نظر برسند اما در واقع یکی از بهترین فریم‌های موجود در بازار روی این پهپاد نصب شده است. استفاده از آن نیز به لطف قابلیت‌های تیک آف و فرود خودکار، بازگشت به خانه‌ با کمک GPS و یک کنترلر تاشوی خوش ساخت با گریپ موبایل تاشو خیلی ساده است. استفاده از این پهپاد خیلی ساده‌تر از محصولات DJI به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *