بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Limbo

بازی Limbo

بازی Limbo یکی از انقلابی ترین بازی های دهه اخیر می باشد که اولین بار در سال 2010 میلادی توسط استودیو Playdead منتشر شد.

بازی Limbo

گیم پلی بازی

تیم توسعه دهنده بازی لیمبو، آن را یک عنوان «آزمون و مرگ» می‌نامد. هدف آن‌ها را می‌توان به ستوه آوردن بازیکن دانست. شما در این بازی باید آنقدر بمیرید تا راه درست را پیدا کنید. معماهای بازی نیاز به تفکر دارند. بازی آرکید لیمبو از آنجایی که دو بعدی‌ست اجازه حرکات زیادی را به بازیکن نمی‌دهد. تمام کار شما پریدن، بالا رفتن، چپ و راست رفتن، هل دادن و کشیدن اجسام است، ولی ترکیب همین چند حرکت ساده این بازی را تبدیل به برزخی سیاه و سفید کرده است. این بازی دو بعدی سیاه و سفید گاهی شما را به شک انداخته و تنها با آزمایش می‌توانید بفهمید که جسم یا موجود روبه‌روی شما به زیان یا نفع شماست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی روبلاکس (Roblox)

فضای تاریک و صداگذاری مناسب و آهنگ‌های بازی شما را مستقیم به دل برزخ و سیاهی می‌برد. قسمت اول بازی بیشتر با عواملی چون جنگل، حیوانات غول آسا و عجیب و غریب سر و کار دارد. نیمه دوم بازی برزخ بیشتر با ماشین‌آلات قدیمی و تله‌های مکانیکی سر و کار دارد که یافتن آن‌ها گاهی سخت است، ولی می‌توان از برخی تله‌ها به‌نفع پسر داستان ما استفاده کرد.

در کنار سیاه و سفید بودن بازی، انیمیشن‌های بازی به گیم پلی کمک زیادی می‌کنند. از سلاخی شدن پسر داستان تا مرگ و میر وحشتناک دشمنان شما، حقایق زیادی را درباره راه پیش‌رویتان روشن می‌کنند.

پلتفرم های بازی

بازی لیمبو ابتدا برای Xbox Live Arcade و پس از آن در سال 2010 برای ویندوز، پلی استیشن 3 و لینوکس عرضه شد. پس از چندی این بازی راه خود را به OS X نیز باز کرد. موفقیت و آوازه بیش از حد بازی لیمبو باعث شد حتی کسانی که به رایانه یا کنسول‌ها دسترسی ندارند نیز طالب این بازی شوند. استودیو Playdead در سال 2013 تصمیم گرفت که بازی را به پلتفرم‌های بیشتری راه دهد و بازی اندروید لیمبو و iOS آن را نیز منتشر کرد که شروعی تازه در فروش این بازی عالی بود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های Idle Tap برای موبایل

نسل هشتم نیز از این بازی بی‌بهره نماند و ما شاهد عرضه بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس نیز بودیم. ناگفته نماند که این بازی برای پلی استیشن ویتا نیز در دسترس است. پیشنهاد ما دانلود بازی لیمبو برای کامپیوتر است که در حال حاضر آسان‌ترین راه به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *