بازی و سرگرمی, معرفی بازی

مهمترین تفاوت های بین FIFA 20 و FIFA 21

تفاوت های بین FIFA 20 و FIFA 21

سری فیفا، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبیه‌ساز‌های فوتبال در دنیای بازی‌های ویدیویی، سال‌های سال روی پلتفرم‌های مختلف میزبان علاقه‌مندان این ورزش بوده است. بعضی از طرفداران گاهی به شوخی می‌گویند که نسخه‌های جدید فیفا معمولا هیچ تغییری نمی‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها در به روز رسانی نقل و انتقالات است. اما این مسئله صحت ندارد و سازندگان همیشه تلاش کرده‌اند تا این مجموعه را بهبود ببخشند. با نزدیک شدن به زمان انتشار FIFA 21 ، در این مطلب می خواهیم نگاهی به مهمترین تفاوت های بین FIFA 20 و FIFA 21 داشته باشیم.

مهمترین تفاوت های بین FIFA 20 و FIFA 21 را بدانید

دریبل سرعتی یا Agile Dribbling

دریبل سرعتی تا حدودی شبیه دریبل کشویی در فیفا 20 است. شما اساساً R1 یا RB را پایین نگه داشته و با استفاده از شوک سمت چپ، حرکات بسیار سریع با توپ انجام دهید. این ویژگی همچنین حرکات جدیدی مانند جعل کردن حرکت توپ را امکان پذیر می‌کند که در واقع مدافعان را فریب می دهد تا از کنار آنها عبور کنند. این ویژگی قرار است شخصی سازی بیشتری را به دریبل فردی اضافه کند، هرچند زمان نشان خواهد داد که آیا به اندازه اکثر دریبل های کشویی سودمند است یا خیر.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های دو بعدی برای پلتفرم های مختلف

سیستم برخورد طبیعی

برخوردها در عناوین ورزشی به خصوص در بازی ای مانند FIFA می توانند ضعیف و بی‌ثبات باشند. تیم توسعه ظاهراً این موضوع را مورد توجه قرار داده و سیستم برخورد طبیعی را معرفی کرده است که منجر به افتادن کمتر ، درگیری کمتر و “نتایج طبیعی تر” هنگام رقابت برای کنترل توپ می شود. البته ، از نظر تئوری همه‌چیز خوب و زیبا به نظر می‌رسد اما باید ببینیم که بطور کلی برخوردهای مختلف در بازی چگونه انجام می‌شود.

حذف بخش‌های Fitness و Training Items

یکی از اتفاقاتی که پس از سال‌ها درخواست و تقاضا بدست آمده، حذف بخش‌های Fitness و Training Items از بازی فیفا 21 است. گرچه تناسب اندام هنوز هم یک نقش در گیم پلی دارد و در طول مسابقه تخلیه می‌شود، اکنون با هر مسابقه جدید دوباره پر خواهد شد. درمورد بخش Training Items به دلیل اینکه اکثریت از آن استفاده نمی‌کردند، از بازی حذف شد. موارد بهبودی نیز برای بهبود هرگونه آسیب دیدگی ساده شده‌اند و بسته به نوع صدمه، مدت زمان درمان نیز طول خواهد کشید.

کنترل رشد و توسعه بازیکن

از حالا به بعد شما کنترل مستقیم‌تری بر روی رشد بازیکن خود در بخش Career Mode دارید و می‌توانید مهارت های آنها را در موقعیت های خاص بهبود بخشید. با این وجود، به لطف سیستم جدید Player Position Conversion نیز می‌توان بازیکنان را در موقعیت های کاملاً متفاوتی قرار داد. اگر به خصوص از عملکرد یک بازیکن در یک موقعیت خاص راضی نیستید یا احساس می کنید در در مراحل بعدی Career Mode می‌توانند در موقعیت‌های دیگری بازی کنند، این قابلیت می‌تواند مفید واقع شود.

این مطلب را هم ببینید
مدل جدید پلی استیشن 5 چه ویژگی هایی دارد؟

تمرین فعال و مدیریت فعالیت

حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه قرار است Sharpness بازیکنان را تغییر دهیم؟ جواب این مسئله در تمرین‌های فعال است که به شما امکان می دهد جلسات تمرینی را برای بهبود بازیکنان تنظیم کنید و اگر قرار است نقاط هدف خاصی را تمرین دهید، به انجام تمرینات مخصوص و بهبود آن بپردازید. همچنین می‌توانید فعالیت بازیکنان را مدیریت کنید تا در سلامتی آن‌ها تعادل برقرار شود.

بخش چند نفره در Ultimate Team

Ultimate Team همیشه یکی از درآمدزاترین بخش‌های EA در بازی بوده است. حال ممکن است از شنیدن این خبر متعجب شوید که بخش چند نفره تازه قرار است به بازی فیفا 21 اضافه شود. نحوه بازی نیز می‌تواند به اشکال مختلف باشد؛ مثلا 4 نفر در برابر هوش مصنوعی و یک یار همراه با او، یا هر 4 نفر تک یا دو به دو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *