اخبار تکنولوژی

هدفون فری بادز استودیو هواوی معرفی شد

هدفون فری بادز استودیو هواوی

کمپانی مشهور هواوی بدون شک یکی از قدرتمند ترین کمپانی های حوزه  تکنولوژی است که تاکنون محصولات زیادی در این حوزه به بازار ارائه کرده است. هدفون فری بادز استودیو هواوی محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی معرفی شده و به درایور ۴۰ میلی‌متری مجهز است.

هدفون فری بادز استودیو هواوی

هدفون دورگوشی هواوی برای رقابت با بهترین‌ هدفون‌های سونی و بوز به میدان آمده است. از مدت‌ها پیش، شایعه‌هایی درباره‌ی احتمال معرفی هدفون دورگوشی اپل نیز شنیده‌ایم و قطعا درصورت رخداد آن اتفاق، هدفون دورگوشی هواوی یکی از رقبای جدی هدفون دورگوشی اپل لقب خواهد گرفت.

هدفون جدید شرکت چینی با نام (Huawei FreeBuds Studio) شناخته می‌شود و از فناوری‌هایی بهره می‌برد که هواوی در هدفون‌های توگوشی‌اش استفاده کرده است. این محصول نخستین هدفون دورگوشی هواوی محسوب می‌شود که از فناوری حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) پشتیبانی می‌کند. فری بادز استودیو عمر باتری طولانی دارد و کیفیت صدایش بسیار عالی است.

این مطلب را هم ببینید
بررسی شیامی 11t پرو

براساس اطلاعات رسمی، هدفون جدید هواوی هشت میکروفون دارد. چهار میکروفون که در یکی از کناره‌های فری بادز استودیو جای گرفته‌اند، می‌توانند سروصدای محیط را تا ۴۰ دسی‌بل کاهش دهند. هواوی می‌گوید ساختار Tee Audio Tube به هدفون برای فیلترکردن سروصدا با فرکانس متوسط و زیاد کمک می‌کند.

Huawei FreeBuds Studio چند قابلیت هوشمند نیز دارد و طبق اعلام هواوی، از سه «صحنه‌ی» (Scene) اصلی استفاده می‌کند: ۱. Ultra Mode برای استفاده در هواپیما و قطار؛ ۲. General Mode برای استفاده در محیط‌های نسبتا پرسروصدا نظیر رستوران؛ ۳. Cozy Mode برای استفاده در محیط‌های آرام نظیر دفاتر کاری به‌منظور حذف‌کردن صدای سیستم تهویه یا فن رایانه. فری بادز استودیو الگوریتم هوشمندی دارد که می‌تواند شرایط محیط را تشخیص دهد و در یک‌صدم ثانیه در بین صحنه‌های اشاره‌شده جابه‌جا شود.

حالت دیگری در اپلیکیشن AI Life با نام Voice Mode ارائه می‌شود که می‌تواند در عین کاهش‌دادن سروصدای محیط، صدای انسان را تقویت کند. هواوی می‌گوید فری بادز استودیو از درایور ۴۰ میلی‌متری به‌همراه دیافراگم پلیمری چهارلایه استفاده می‌کند. درایور فری بادز استودیو می‌تواند از فرکانس ۴ تا ۴۸ کیلوهرتز را پوشش دهد. این درایور برای ارائه‌ی کیفیت مناسب از کدک جدید L2HC استفاده می‌کند و می‌تواند موسیقی را با سرعت حداکثر ۹۶۰ کیلوبایت‌برثانیه انتقال دهد. فری بادز استودیو حالتی برای کاهش تأخیر در پخش صدا نیز دارد که مخصوص انجام بازی‌های ویدئویی است.

این مطلب را هم ببینید
بررسی ساعت هوشمند شیائومی

اگر قابلیت حذف نویز فعال خاموش باشد، فری بادز استودیو ۲۴ ساعت شارژدهی می‌کند که بسیار عالی است. نکته‌ی مهم‌تر این است که شارژ‌شدن هدفون تنها ۶۰ دقیقه به‌طول انجامد. اگر عجله داشته باشید، می‌توانید با ۱۰ دقیقه شارژ فری بادز استودیو، به‌شرط خاموش‌بودن حذف نویز فعال، حداکثر هشت ساعت به‌طور مداوم موسیقی گوش دهید. هواوی فری بادز استودیو با قیمت ۳۰۰ یورو به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *