آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند ترفند کاربردی برای عکاسی با آینه

عکاسی با آینه

امروزه عکس در آینه در شبکه های اجتماعی مختلف همچون واتساپ، تلگرام، اینستاگرام برای پست گذاشتن و استوری استفاده زیادی می شود. اگر می خواهید عکس های پرتره فوق العاده در آینه ثبت کنید با ما همراه باشید تا ترفندهای عکاسی با آینه را یاد بگیرید.

عکاسی با آینه

استفاده از نور مصنوعی برای ارتقاء ویژگی‌های مدل

یکی از بهترین چیزها در مورد عکاسی با آینه این است که امکانات نامحدودی در اختیار شما قرار دارد. تا زمانی که به آینه دسترسی داشته باشید، می‌توانید هرکجا و هر زمان اقدام به عکاسی کنید. اگر می‌خواهید که همچنان جلوی آینه ایستاده و با لباس‌های مختلف از خودتان عکس بگیرید یا اینکه در نور کم جلوی آن ایستاده و عکاسی کنید، به‌راحتی چنین قابلیت‌هایی برای‌تان فراهم خواهد بود. کافی است که با نور مصنوعی و تنظیمات دوربین DSLR کار کنید که البته معمولا در ماه‌های گرم سال اصلا نیازی به این کار نیست.

از فوکوس دستی برای دستیابی به نتایج واضح‌تر استفاده کنید

به‌همین دلیل، فوکوس خودکار ممکن است که اشیا را اشتباهی تشخیص داده یا اصلا قادر به فوکوس نباشد. به‌خصوص اگر با دیافراگم بازی همچون f/1.2 کار کنید، احتمالا این روند سخت‌تر خواهد شد. کافی است که از فوکوس دستی استفاده کنید تا این اشتباهات روی ندهد. فوکوس دستی این امکان را به شما می‌دهد که فوکوس را دقیقا روی اشیایی که می‌خواهید، قرار دهید. اگر به‌طور منظم و مداوم از آن استفاده نکنید، در ابتدا ممکن است استفاده از آن کمی سخت باشد. با تمرین و تکرار، اجازه ندهید که چنین شرایطی برای‌تان ایجاد شود.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی در فصل تابستان

با استفاده از آینه‌های بزرگ، فضای اتاق‌های کوچک را گسترش دهید

فضاهای کوچک مانند آسانسور دارای آینه‌هایی هستند تا توهم فضای بیشتر را در فرد ایجاد کنند. شما می‌توانید از این ترفند برای گسترش فضای موجود، هنگامی که در یک اتاق کوچک عکاسی می‌کنید، استفاده کنید. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، می‌توانید از یک آینه بزرگ برای انداختن فاصله در عکاسی با آینه استفاده کنید. این امر به‌ ویژه در صورت استفاده از لنز زوم مفید خواهد بود که استفاده از آن در فضای داخلی چندان عملی نیست.

در یک زمان از خود و مدل‌تان عکاسی کنید

در عکاسی پرتره معمولا باید روی افرادی که جلوی دوربین ایستاده‌اند، تمرکز کرد. هرکسی که پشت آن قرار دارد، باید نامرئی شود. عکاسی با آینه نیز از این قاعهده مستثنی نیست، چرا که شما هم از سوژه و هم از خود عکاسی خواهید کرد. شما می‌توانید از این تکنیک‌ برای افزودن عمق به عکس‌های خلاقانه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای فضاسازی بیشتر در عکس از آن استفاده کنید یا اینکه قسمت‌های خالی را در ترکیب خودتان به‌طور مناسب پر کنید.

این مطلب را هم ببینید
دلیل تار شدن تصاویر چیست؟

آینه‌ی خود را به بیرون از خانه ببرید

مکان‌های جالب توجه زیادی در فضای بیرون از خانه وجود دارد که می‌توانید با کمک یک آینه آن‌ها را تقوت کنید. می‌توانید از آینه برای پوشاندن قسمت‌هایی از بدن خود استفاده کنید، یا اینکه منعکس کننده یک مکان زیبا باشید و از آن برای بهبود مهارت‌های عکاسی خود در منظره بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *